סידור הבית לקראת פסח

חג הפסח הוא חג ייחודי לא רק בלוח השנה היהודי, אלא גם באופן כללי, כאשר הוא מושווה לחגים של דתות אחרות. מדובר בחג שמסמל הן את המעבר מחורף לקיץ, הן בחג שנסוב סביב סדר וניקיון והן בחג שבו המשפחתיות והאירוח מגיעים לשיא. בתקופה שלאחר פורים עד ליל הסדר רבים מנצלים את ההזדמנות כדי להתחדש, לסדר ולרענן את הבית, ובכתבה זו נספק לכם טיפים כיצד לעשות זאת נכון.

עושים סדר בארונות הבגדים

חג הפסח הוא גם חג האביב, וכשהוא מתקרב מזג האוויר מתחמם ומגיע הזמן להחליף את הבגדים הארוכים בבגדים קצרים וקלילים יותר. זוהי כמובן הזדמנות לבצע מיון יסודי וסידור ארונות, לזרוק את מה שדהה, נהרס, הפסיק להחמיא וכן הלאה, לסדר ולקפל היטב את מה שישמש אותנו בעונות הבאות ולמיין גם את בגדי הקיץ במידה ולא עשינו זאת בפעם הקודמת בה החלפנו ארונות.

בתקופה זו רבים נוהרים לחנויות כדי לקנות אביזרי אחסון חדשים ונוספים. כמו תמיד, מומלץ שלא לרכוש אמצעי אחסון עד שמבצעים סידור ומיון, אבל במקרה הזה, כדאי גם לנהל רשימה של כל הפריטים שנצטרך לרכוש, כיוון שקניה אחת מרוכזת תהיה יעילה יותר.

חושבים לעשות סדר בחיים?

צרו איתנו קשר והשאירו פרטים

"*" אינדוקטור שדות חובה

ניוזלטר

עושים סדר בארונות הטקסטילים

תקופת הפסח היא גם תקופה של התחדשות מבחינת מגבות, מצעים ומפות. זה הזמן לעבור על ההיצע הקיים, להעיף את מה שכבר לא שימושי לנו או נהרס, ולהוסיף לרשימת ההתחדשות שלנו את ההתחדשויות הדרושות.

סידור המרפסת או המחסן

עלינו לעבור על הפריטים המאוחסנים בארונות המרפסת או המחסן ולראות מה קיים שם, מתי השתמשנו בדברים אלו לאחרונה והאם יש סיבה מוצדקת להמשיך ולשמור אותם. לאחר שמיינו, אנו יכולים לסדר מחדש את המחסן או המרפסת ולבדוק האם מקומות האחסון הקיימים נוחים לנו ומתאימים לצרכינו.

בחלק מהמקרים פתרונות אחסון כגון סלסלאות וקופסאות יכולים לספק פתרון אחסון, אך אם אין הדבר כך, התקופה שלפני פסח היא תקופה נהדרת לקניית רהיטים שכן מוצעים בה המון מבצעים משתלמים. אם רהיטים בשיטת עשה זאת בעצמך מתאימים יותר לתקציב שלכם אך אין לכם את הכישורים בכדי להרכיבם, כדאי לדעת כי כיום יש חברות שעושות זאת עבורכם במחירים סבירים למדי ובמהירות.

במחסן או במרפסת מאוחסנים בדרך כלל השולחנות לחג והכסאות המתקפלים. כדאי לבדוק האם יש לנו מספיק תוספות שולחן וכסאות מתקפלים לאירוח בחג. אם לא, מומלץ לרכוש פלטה הנשענת על רגליים מתקפלות שזולה יותר משולחן נוסף וקלה יותר לאחסון.

ברוב הבתים, במחסן או במרפסת נמצאים חלק מהכלים לפסח. כדאי לארגן אותם כך שיהיה קל לשלוף אותם בעת הצורך, לוודא כי לא חסרים חלקים מהסט ואם כן לרכוש השלמות מתאימות או לחשוב על אלטרנטיבות כגון שכירת כלים לחג או קנייה של כלים חד פעמיים יוקרתיים. בהזדמנות זו כדאי גם לבדוק את מצב המפות ולהצטייד בחדשות במידה ועל מפות החג מתגלים כתמים שלא ירדו.

עושים סדר בארונות המטבח

רבים מנצלים את בוא הפסח להחלפת מטבח ולרענונו. כדי לעשות זאת בדרך החכמה ביותר, כדאי לפני שניגשים לחנות, לבחון את תכולת ארונות המטבח ולראות למה בדיוק נצטרך בו מקום ייעודי. סידור המטבח, ומיון התכולה יאפשרו לנו להגדיר בדיוק מה ארון המטבח שלנו צריך להכיל, אילו טעויות יש בארון הנוכחי שנרצה שלא יחזרו בארון החדש, מהם הצרכים שלנו מהארון וכמה מדפים ומקום אחסון נצטרך בו.

כדאי להזהר מהתפתות לקניית ארון מטבח סטנדרטי משום שהוא מחייב התפשרות על הנוחות שלנו, וכן לעיתים גם על ניצול החלל. ארון קונים אחת לכמה שנים טובות, ולכן משתלם להשקיע בתכנון מקצועי שיקח בחשבון הן את כמות הכלים, הן את השימושיות שלהם והן את הניצול הנכון ביותר של החלל.

בנוסף, מיון נכון של ארון המטבח יאפשר לנו לאתר מראש חוסרים לאירוח לחג ובכלל, ולהשלים אותם הרבה לפני הרגע האחרון.

עושים סדר במזווה

תקופת הפסח היא תקופה רוויה בהוצאות, ולכן ניצול נכון של המזווה בתקופה שקודמת לו יכול לחסוך לנו כסף ולאפשר לנו להתכונן לפסח בצורה הטובה ביותר. כדאי לערוך רשימת מצאי של מה שנמצא במזווה ולתכנן את הארוחות כך שיעשה בהן שימוש במקסימום מבין המצאי.

במקביל לחיסול המצאי הקיים, כדאי לתכנן מראש את ארוחת החג כדי להגדיר מהם המצרכים אותם נצטרך לקנות בגרסה הכשרה לפסח.

רוצים שנעשה עבורכם סדר בבית? צרו קשר עם סידורים ומהרו לשריין לכם מקום לפני הפסח!

סדר בצעצועים, בספרים ובמצעים

כחלק מההכנות לפסח בבית אפשר לסדר את ארגז המצעים כך שיהיה קל יותר למצוא את כל חלקי הסט. כדי לעשות זאת עלינו לקפל את הציפה, ולהכניס בתוך הקפל האחרון שלה את הסדין והציפיות הקשורים.

כך נוכל לחסוך במקום במדף המצעים ובזמן בעת החלפתם. את השמיכות העבות אפשר כבר להעביר לאחסון ולארוז אותם בתוך מיכל בכדי להקל על הוצאתם והכנסתם מהארון ולמנוע כניסת אבק.

סידור חדר הילדים הוא הזדמנות להיפטר מצעצועים שבורים, מכלי כתיבה שלא עובדים ומעבודות יצירה הפזורות ברחבי החדר. מומלץ להפעיל את הילדים ולבקש מהם למיין את כלי הכתיבה, לראות באילו פאזלים ומשחקים חסרים חלקים, ולבחור את העבודות החביבות עליהם כדי שתוכלו לתייק אותן בקלסר ייעודי הנושא את שמו של הילד.

הכנה לקניות לחג

לקראת סדר פסח הנטייה לקנות בכמויות מתגברת, הן בשל התלושים והן בשל החשש להיתקע ללא מצרכים. חשוב שלא להתפתות למבצעים שימלאו את המדפים במזון שהופך ללא אטרקטיבי עם צאת החג, ולא לאגור יתר על המידה.

נסו להעריך את הכמויות הנדרשות לכם על סמך השנים הקודמות ושחזרו אילו פריטים זרקתם לאחר החג כיוון שלא היה בהם שימוש. זכרו כי בחול המועד החנויות ורשתות השיווק פתוחות ותמיד תוכלו לעשות השלמות.

ההכנות לחג הפסח מאפשרות לנו לעשות סדר בבית באופן יסודי ומקיף, להיפטר ממה שקטן, שבור ולא מתאים, וליצור אווירה של סדר וארגון בבית. תכנון נכון של הזמן, מקומות האחסון ושלבי העבודה יאפשר לכם להגיע לערב הפסח כשאתם מאורגנים והבית שלכם אינו עמוס יתר על המידה ויאפשר לכם ליהנות מחג שמח ומההתחדשות.

מסדרים לכם פתרונות יצירתיים

סידורים מציעה ללקוחותיה פתרונות סידור בית יצירתיים ומקוריים לבעיות נפוצות כמו למשל סידור ארונות עם דגש על מקומות אחסון בארונות ואפילו על אחסון מגפיים ונעליים. גם בחדרי הילדים סידורים מספקת לכם פתרונות סדר שעושים שכל, כמו למשל סידור צעצועים במתקנים נגישים לילדים מחד, אך בנויים באופן שמאפשר החזרה למקום בצורה מסודרת מאידך.

סידור הבית מאפשר לכם לגלות מחדש את הבית שלכם ולהנות מהמרחב ומהסדר שלו. בתהליך המיון הקודם לסידור בית, מועברים לתרומה פריטים שאין לכם שימוש בהם יותר, ובכך לא רק שתפנו לכם מקום לדברים חדשים אלא גם תגרמו למישהו אחר לשמחה לפני הפסח.

המתנה המושלמת במחיר משתלם

סידור בית מקצועי הוא המתנה המושלמת עבורכם לפסח, וסידורים אף נותנת לכם אותה במחיר משתלם במיוחד.

חושבים לעשות סדר בחיים?

צרו איתנו קשר והשאירו פרטים

"*" אינדוקטור שדות חובה

ניוזלטר

חושבים לעשות סדר בחיים?

צרו איתנו קשר והשאירו פרטים

"*" אינדוקטור שדות חובה

ניוזלטר
חייגו אלינו יצירת קשר הצעת מחיר