טיפים לאריזת דירה

אריזת דירה היא אחד האתגרים הגדולים של כל מי שעומד לפני מעבר דירה. לפניכם טיפים לאריזה מהצוות המיומן של סידורים- בכתבה נגלה מהן הטעויות הנפוצות שעושים בתהליך האריזה, ומתוכן נלמד כיצד לארוז נכון את הבית.

זהו, קיבלתם את ההחלטה- עוברים דירה, הצעד הבא הוא האריזה. טעויות בשלב האריזה עלולות לעלות לנו בזמן, בכסף, באי נוחות ובעצבים. מהמועד בו אנו מקבלים את ההחלטה לפצוח באריזה ועד לשלב בו אנו מעלים את הארגזים למשאית ההובלה יכולות להתרחש מגוון של טעויות. בכתבה זו, ריכזתי את הטעויות הנפוצות, שבהן נתקלתי במהלך עבודתי, והסברתי כיצד להמנע מהן.

סידורים לוגו קטןמבצע חורף לזמן מוגבל!!!סידורים לוגו קטן

חושבים לעשות סדר בחיים?

צרו איתנו קשר והשאירו פרטים

"*" אינדוקטור שדות חובה

ניוזלטר
  1. מיון

מה כן: אורזים בשיטתיות חדר אחר חדר. לפני תחילת האריזה ממיינים את מה שלא צריך. את הפריטים שאמורים להיזרק מרכזים בארגז אחד.

מה לא: לארוז בלי למיין, להגדיל את כמות הארגזים ולשלם יותר לחברת ההובלה.

  1. מזווה וחומרי ניקוי

מה כן: השתמשו וסיימו בקבוקים ואריזות של חומרי ניקוי שהם כבר פתוחים ולא חדשים, לפני המעבר. אם נשאר קצת בבקבוק במועד המעבר, עדיף לזרוק מאשר להעביר איתכם.

מה לא: אל תקנו חומרי ניקוי חדשים לפני המעבר. הם כבדים, גוזלים הרבה מקום ואף עלולים להשפך. עשו זאת כשתגיעו לבית החדש.

  1. חומרי אריזה

מה לא: אל תשאירו את עצמכם בלי כמות מספיקה של חומרי אריזה. הדבר הכי מעצבן הוא להיאלץ להפסיק את האריזה כי אין לכם מספיק חומרים כדי להמשיך.

מה כן: היערכו עם כמות מספיקה של חומרי אריזה וזכר שאין כזה דבר "יותר מדי" כשמדובר בחומרים אלו. הכינו מראש: קרטונים בגדלים שונים, ניירות אריזה, מסקינטייפ, טוש עבה, פצפצים.

  1. מועד האריזה

מה כן: להיערך למעבר מבעוד מועד, להתחיל לאסוף ארגזים, להתחיל למיין ולזרוק מה שלא צריך ולהתחיל באריזה עצמה מינימום שבועיים לפני המעבר. הקצו פינה בבית להצבת הארגזים שארזתם.

מה לא: לחכות עד לרגע האחרון, להכנס ללחץ ולפניקה ולארוז בבהילות וברישול. יחד עם זאת, לא להתחיל לארוז מוקדם מדי, ובמיוחד לא פריטים שעדיין יש לכם צורך בהם. אין שום סיבה, וגם לא תענוג גדול, לחיות בבית מלא בארגזים. התחילו לארוז את הפריטים הלא חוצים, כמו בגדי חורף אם המעבר הוא בקיץ, ולהיפך, ואת הסרוויסים של הדודה.

  1. אופן האריזה

מה כן: כל אריזה מתחילה בקיפול הארגז. קיפול נכון הוא לקפל קודם את החלקים הקטנים שבתחתית הארגז, ומעליהם את הגדולים.

מה לא: אל תניחו פריטים כבדים מדי מבלי שהוספתם עוד חתיכת קרטון לתחתית הארגז, כדי להבטיח עמידות ויציבות של הארגז. אל תשתמשו בנייר דבק חלש. כדאי להשקיע בסלילים טובים וחזקים שידביקו היטב את הארגזים בתחתית, ומעל.

  1. תכולת הארגזים

מה לא: אל תערבבו בין סוגי התכולה של הקרטונים. הדבר אולי יחסוך לכם בארגזים אבל כשתגיעו לבית החדש תתחילו להתרוצץ בין החדרים במהלך הפריקה.

מה כן: ארזו לפי חדרים ועל פי נושאים. בתוך הארגז נשים את הפריטים ששייכים לאותו החדר, בכדי שבעת הפריקה נבקש מהמובילים להכניס אותו לחדר הרלוונטי. כך נחסוך התרוצצויות עם ארגזים בין החדרים ונגדיל את האפשרות למצוא לכל פריט את מקומו.

  1. משקל הארגזים

מה לא: אל תאחסנו יותר מ – 20 ק"ג פריטים בארגז אחד. הוא עלול להקרע ואף קשה לסחוב אותו.

מה כן: ככל שהתכולה כבדה יותר, הקופסא למעבר צריכה להיות קטנה יותר. בכל הנוגע לספרים, מומלץ לא לארוז איתם עוד פריטים מאחר והם מספיק כבדים גם כך.

  1. פריטים שבירים

מה לא: לא לארוז פריטים שבירים כמו כלי המטבח, מוצרי קוסמטיקה, קישוטים, אגרטלים וכדומה, בתחתית הארגז או ללא רווח ובידוד ביניהם. הם עלולים להשבר במעבר.

מה כן: לאחסן את הפריטים השבירים תוך עטיפה שלהם בנייר באופן שאינו הדוק מדי. בנוסף, חשוב ליצור בידוד בין הפריטים הסמוכים זה לזה, וכן להקפיד על כך שפריטים קלים ושבירים יותר יהיה בראש הפריטים המאוחסנים בארגז.

  1. חסכו בעבודה כפולה

מה לא: אל תארזו בגדים מכופתרים ושמלות בארגזים. זה יחייב אתכם לגהץ אותם הפריקה. אל תארזו כלי מטבח בנייר עיתון. הוא מלכלך ותיאלצו לשטוף את כולם. בקיצור, לא לארוז באריזה שלא מתאימה לפריט ולייצר עבודה נוספת.

מה כן: התאימו את אופן האריזה לפריט: אם אנו רוצים להמנע מגיהוץ של כל פריטי התלייה שלנו, כדאי לנו לשכור מתלה נייד להעברת הדירה. אם נרצה להמנע משטיפת כל הכלים, נבחר בנייר עטיפה לבן, ואם נחליט שאיננו רוצים כמויות של פסולת בפריקת הארגזים, לא נגזים עם חומרי האריזה והבידוד.

  1. רישום על הארגזים

מה כן: הצטיידו בטוש עבה ורשמו על כל ארגז את תכולתו, לאיזה חדר הוא שייך ולמי מבני המשפחה הוא שייך. הדבר יסייע לכם במהלך הפריקה ויסייע למובילים להטעין את הארגזים עם הפריטים השבירים בראש הערימה, כמו כן מומלץ למספר חדרים או לשים מדבקות צבעוניות לאלו של קוראים עברית.

לדוגמא: אם חדר הורים הוא מספר 1 כל הקרטונים השייכים לחדר הורים יקבלו את הספרה 1 וכך יהיה הרבה יותר קל ונוח לפרוק את ההובלה ולשמור על הסדר.

מה לא: אל תשאירו ארגזים ללא רישום, במיוחד אם מדובר בפריטים שבירים. אל תשכחו לכתוב "שביר" על גבי הארגז עם התכולה השבירה.

  1. אריזה בשקיות

מה לא: המנעו מדחיסת פריטים לתוך שקיות זבל. הן אולי נראות כמו פתרון נוח לאריזה אולם אינן יכולות להכיל משקל רב ולא ניתן להערים אתם זו על גבי זו.

מה כן: השתמשו בשקיות ניילון רגילות לאריזת בגדים תחתונים וגרביים, כך שתוכלו להניח אותם בצורה מסודרת ומרוכזת בתוך הארגז, או בתוך קופסה.

  1. מגירות

מה לא: אל תצאו מנקודת ההנחה שמאחר והמובילים מניילנים את כל שידת המגירות, היא תשאר שלמה על כל תכולתה. היא גם שוקלת הרבה. בקיצור: לא לסמוך רק על הניילון שעוטף את השידה.

מה כן: מיינו את תכולת המגירות, ארזו את תכולה השבירה, כמו בשמים, תכשיטים וכדומה בנפרד. אם המגירה מלאה, גם לאחר המיון, תוכלו לשלוף אותה עם תכולתה, לניילן אותה ולהעביר אותה כיחידה נפרדת.

  1. קיבוע הקרטון

מה לא: אל תעמיסו על הארגז כך שמשהו יבלוט מנו ויקשה על הסגירה שלו באופן לא ישר. הוא עלול לקרוס במעבר או להתקפל לצד אחד עקב חוסר איזון בפיזור התכולה. כמו כן, אל תארזו ארגז שחלקו ריק מאחר וברגע שיושם עליו קרטון אחר, ייווצר שקע שעלול לשבור משהו שנמצא בתוך ארגז זה.

מה כן: סדרו את תכולת הקרטון באופן שווה שימלא את כולו ובאופן שהוא יעמוד בטלטלות מבלי להתקפל או להקרע.

  1. אריזה לבד

מה לא: אל תצאו מנקודת ההנחה שאריזת בית לבד היא תמיד מהירה וזולה יותר.

מה כן: עשו הערכת מצב, קחו בחשבון את ימי העבודה שעולים לכם, את שעות הפנאי, את האנרגיה והעבודה הממושכת של מיון ואריזה שתהיה נכונה, עם כל המיומנויות והזריזות שנדרשים לכך, ולעתים את עוגמת הנפש אם פריטים מסיימים נשברים במהלך המעבר. קחו את כל הנקודות האלו בחשבון וחשבו מה עדיף לכם. אריזה עצמית או של חבר המקצועית.

 

חברת סידורים המספקת שירותי אריזה מקצועיים בוחרת את הדרך היעילה ביותר לאריזת התכולה תוך צמצום העבודה הכפולה. הצוות מביא איתו את כל ציוד האריזה, ומבצע את התהליך במהירות וביעילות. מכיוון שחברת סידורים מספקת נקודת מבט חיצונית, קל לצוות להבחין בין מה שמיותר להעבירו לדירה הבאה לבין מה שכדאי, ולכן הם מצליחים לגרום לכך שתשלם בעת ההעברה רק על מה שהכרחי.

חושבים לעשות סדר בחיים?

צרו איתנו קשר והשאירו פרטים

"*" אינדוקטור שדות חובה

ניוזלטר

חושבים לעשות סדר בחיים?

צרו איתנו קשר והשאירו פרטים

"*" אינדוקטור שדות חובה

ניוזלטר
חייגו אלינו יצירת קשר הצעת מחיר