איך עוברים דירה: צ׳קליסט למעבר דירה

רוב האנשים חווים את תהליך האריזה לקראת מעבר דירה כמטלה מסובכת, נוראית ומתסכלת למדי. הם נוטים לחכות קרוב מדי למועד המעבר, ולכן מוצאים את עצמם שקועים בבלאגן, אורזים מבוקר ועד ערב, מתישים את עצמם וקוטעים לשם כך את שגרת החיים.

אבל אפשר גם אחרת – עובדים עם הצ'ק ליסט, מסמנים בכל פעם סעיף מהרשימה, ודואגים למעבר דירה רגוע ומסודר.

 

נקודת ההתחלה: מה צריך לעשות חודשיים לפני?

 

איתור זמן פנוי

נעבור על היומן או לוח השנה ונסמן את כל המועדים בהם צפוי להיות לנו זמן פנוי. ננסה לשייך לחלק מאותם מועדים מטלות הקשורות למעבר הדירה, על מנת לחלק את העומס הצפוי.

 


 

סידור ומיון

בהתאם לתוכנית העבודה מהסעיף הקודם, נבחר חדר ספציפי, ונתחיל למיין אותו. תוך דגש על הוצאה מהבית של חפצים שאיננו זקוקים להם יותר.

באותה הזדמנות, כדאי לבדוק גם האם יש חפצים שדורשים התייחסות מיוחדת בהובלה – אריזה מיוחדת, דברים שנרצה להוביל בעצמנו, חפצים הדורשים ביטוח מיוחד, ונרשום זאת לקראת ההובלה.

 


 

סקר שוק

יש לא מעט חברות הובלות בשוק, ולכן כדאי להקדים ולבצע סקר מחירים ובדיקת המלצות כחודשיים לפני מועד העברת הדירה. כך גם נגדיל את הסיכויים להיות ההעברה הראשונה ביום.

אם אנו מעוניינים בשירותי אריזה מקצועיים, סידור בית לאחר מעבר או סטיילינג לאחר מעבר דירה, זה הזמן לסגור גם את זה.

 


 

תיקיית מעבר דירה

נרכז את כל המסמכים החשובים הקשורים לדירה הנוכחית ולדירה אליה אנו עוברים בקלסר ייעודי. לא נרצה לחטט בארגזי ניירת בחיפוש אחר מסמכים במהלך התקופה, ולכן כדאי שכל מה שקשור למעבר יהיה מרוכז במקום אחד – מסמכי רכישה, חשבונות, פרטי קשר, וכן הלאה.  במהלך האריזה, נוסיף לתיקייה את רשימת הארגזים.

 

6 שבועות לפני מעבר הדירה

 

מעבר על תכולת המקרר והמזווה

נבדוק מה יש בבית ונתכנן את הארוחות לחודשיים הקרובים באופן שינצל את תכולתם. כך נחסוך את אריזת את תכולת המקפיא, המקרר והמזווה, נדע מה יש לנו באמת, נבדוק תאריכי תפוגה ונחסוך כסף!

 


 

מחזירים ציוד

זוכרים את הקופסאות של האוכל שקיבלנו מאמא, או הספרים מהספרייה ששכחנו להחזיר מאז 2013? רגע לפני שעוברים דירה זה זמן טוב להחזיר לבעליהם החוקיים את כל הדברים שהשאלנו ושכחנו להחזיר. אנחנו לא רוצים להעביר שום דבר מיותר, כולל מסיכות אב״כ ישנות ומדי צבא!

 


 

מתכננים את החלל

אם יש לנו גישה לבית החדש, כדאי למדוד את החללים ולתכנן את מקומות האחסון בו. תכנון מקומות האחסון, ישפיע גם על האופן שבו נארוז, שכן על כל ארגז נכתוב לאן הוא הולך, וגם במקרה בו נצטרך להזמין ארונות חדשים, זה הזמן לעשות זאת כדי שיגיעו קצת לפני שנעבור.

 

חודש לפני מעבר הדירה

 

מאשרים עם ההובלה ומקבלים ארגזים

לאחר שבחרתם חברת הובלה טובה עם ביטוח מתאים, ושריינתם תאריך ושתהיו ההובלה הראשונה ביום, הגיע הזמן להפוך את הנושא לרשמי ולקבל מהם את הארגזים לקראת המעבר.

 


 

מתחילים באריזה

מתחילים לארוז את הדברים הפחות שימושיים (לדוג': בגדי חורף בקיץ), ציוד מהמחסן וכן הלאה. ככל שהמועד מתקרב אורזים את הדברים היותר שימושיים. על כל ארגז כותבים מה יש בו ולאיזה חדר הוא מיועד.

 


 

מעדכנים כתובת

עוברים על החשבונות ומעדכנים את הספקים בנוגע לשינוי הכתובת, על מנת להתחיל ולקבל את הדואר לכתובת החדשה החל מהחודש העוקב. הדואר מציע שירות ניתוב לכתובת החדשה ללקוחות, אך לטווח הארוך כדאי שהכתובת תתעדכן אצל הספקים שלנו.

 

שבועיים לפני מעבר הדירה

 

עדכון על יום חופש בעבודה

אם אתם לא עוברים ביום שישי בוודאי נרצה להיות בחופש ביום המעבר. כדאי לסגור זאת מראש עם הבוס כדי למנוע חוסר נעימות.

 


 

מציאת סידור לילדים ולחיות המחמד

ילדים וחיות מחמד לא מסתדרים כל כך טוב עם הכאוס שכרוך במעבר דירה. אם יש אפשרות למצוא מישהו שישמור עליהם בלילה שלפני מעבר הדירה בביתו, או יהיה איתם במהלך היום, בשלב שבו הבית על ארגזים, יהיה לנו קל יותר להתמודד עם המעבר, ולכן כדאי לשריין "הצלה" מעין זו כשבועיים מראש.

 

כמה ימים לפני מעבר הדירה

 

המטרה: סלי כביסה ריקים

נוריד את הוילונות, המפות ושאר הטקסטילים ונכבס אותם, כך שסלי הכביסה שלנו ישארו ריקים ונוכל לארוז את הכל נקי ומוכן לתלייה בדירה החדשה.

 


 

הכנת בגדים לשימוש ביום המעבר

בימים הסמוכים למעבר וביום-יומיים שלאחריו, כדאי שיהיו לנו בגדים זמינים, כי כל השאר ארוזים. כדאי לחשוב מה נרצה ללבוש, ולארגן מזוודה עם הבגדים הללו. במזוודה זו נרצה גם לארוז את הפיג'מה שלנו, את ערכת כלי הרחצה, מגבות, נייר טואלט ושאר הדברים שנצטרך בלילה הראשון שלנו בדירה החדשה.

 


 

הפשרת המקפיא

נפשיר את המקפיא, נאוורר את המקרר, ננקה אותם ונכין אותם לקראת ההעברה.

 


 

אריזת המטבח

נארוז את אחרוני הכלים שהשארנו, ונשתמש בכלים חד פעמיים או נזמין אוכל מבחוץ על מנת לא להשאיר אריזה לדקה התשעים.

 

יום לפני מעבר הדירה

 

נוודא שהמובילים מגיעים

נתקשר לוודא שהמובילים מגיעים, שהם יודעים את הכתובת ושהרכב שהם מגיעים עמו מספיק לתכולת הדירה שלנו.

 


 

נוציא כסף

נדאג שיהיה לנו מספיק כסף לטיפ למובילים ולשאר אנשי המקצוע, לקנות מים ואוכל, ולהסתדר ביום ההעברה מבלי לחפש אחר כספומט.

 


 

נעביר פריטים שנרצה להעביר בעצמנו

זה הזמן לקפוץ לדירה החדשה ולהעביר אליה את מה שלא נרצה להעביר במסגרת ההובלה, כמו המחשב, חפצים בעלי ערך סנטימנטלי וכן הלאה.

 

יום המעבר

 

מעבר על הבית

נקפל את המצעים, המגבות, הפיג'מות ונארוז גם אותם. נסרוק את הבית ונוודא שכלום לא נותר מאחור.

 


 

הצמדות לרשימה

נוודא שכל הארגזים הועלו על המשאית בהתאם לרשימה, ושכולם ירדו ממנה בדירה החדשה. נבקש מהמובילים להוריד את הארגזים בחדרים הייעודיים, על מנת לייעל את תהליך הפריקה והסידור.

 

להדפסת הרשימה לחצו כאן

חושבים לעשות סדר בחיים?

צרו איתנו קשר והשאירו פרטים

"*" אינדוקטור שדות חובה

ניוזלטר

למה לבחור בנו?

סידור בתים

הניסיון הרב ביותר בארץ

כחלוצת התחום, שרית צברה ניסיון שאין לו תחרות, ושכללה את השיטה רבות, כך שכאשר אתם מקבלים שירות מסידורים, אתם יכולים להיות בטוחים שידעו כיצד לסייע לכם מא' ועד ת'.
סידור בתים

השירות המקצועי ביותר

צוות העובדים של סידורים נבחר בקפידה ועובר הדרכות וליווי, המבטיחים כי כל עובד של סידורים יעניק ללקוח את השירות הטוב, המתחשב והיעיל ביותר אותם ניתן לקבל.
סידור בתים

השיטה המוכחת

שיטות הסידור, המיון, האריזה והפריקה של סידורים נעשות באמצעות מתודה עקבית ויעילה במיוחד - שיטת Management. שיטה זו הוכחה כיעילה לשמירה על הסדר גם בקרב אנשים בעלי בעיות זכרון וקשב, שכן היא מבוססת על עקרונות פסיכולוגיים עמוקים.

בין לקוחותינו

  • סידור משרדים - משרד החקלאות
  • ארגון משרד ל-המפלס
  • ארגון משרד לחברת מקסים
  • סידור מחסן למוסך דיזל
  • ארגון משרדים ל- cellebrite
  • סידור משרדים לקבוצת אלון
  • סידור משרדים לשירות התעסוקה
  • סידור בתים מקצועי לגאליה להב
  • סידור מחסן ל- dvdent
  • ארגון משרד למכון לבריאות הנפש שער מנשה
  • סידור משרדים למי חדרה
  • סידור משרדים למפלגת זהות

חושבים לעשות סדר בחיים?

צרו איתנו קשר והשאירו פרטים

"*" אינדוקטור שדות חובה

ניוזלטר
חייגו אלינו יצירת קשר הצעת מחיר