פתרונות תלייה לבגדים

פתרונות תלייה לבגדים מסייעת ב"מצוקת הדיור" המאפיינת ארונות רבים ומחייבת אותנו בבחירת הקולבים הנכונים – אלו שייקחו את המקום המועט ביותר ויספקו את פתרונות התלייה הטובים ביותר.

סביב סידור ארונות בכלל וסידור ארונות תלייה בפרט ניטשים ויכוחים עזים – האם לתלות יותר מבגד אחד על קולב או לא? האם להשתמש בקולבים ייעודיים עבור כל פריט או לשמור על אחידות? מאיזה כיוון של המוט מכניסים את הלולאה?  והאם תולים או מקפלים מכנסיים?

חושבים לעשות סדר בחיים?

צרו איתנו קשר והשאירו פרטים

"*" אינדוקטור שדות חובה

ניוזלטר

להעמיס או לא להעמיס?

אם המטרה שלנו היא ליצור סידור ארונות בו הקולבים לא שמנים מדי, אין טעם להעמיס על קולב יותר מפריט אחד. אם תולים על קולב אחד 4 פריטים שונים, נוצר מצב בו 3 מהם אינם גלויים לעין ועל כן הסיכוי שיילבשו קטן, המשקל על הקולב גדל ועל כן אנו חייבים קולב עבה יותר, והנפח הנתפס בארון גדול בסופו של דבר מהנפח של 4 קולבים מותאמים.

קולבים אחידים או ייעודיים?

הקולב המושלם הוא קולב מאסיבי, אך לא עבה מדי המכיל מספר אפשרויות תלייה, ומציע לנו את האפשרות לאחידות במראה הארון. אם אנו משיגים קולבים כאלו, ביכולתנו לשמור על סידור הארון, אך אם אין אנו משיגים אותם ומנסים לתלות את הבגדים על קולבים מאותו הסוג שאינם מספקים את שלל האפשרויות, אנו עשויים לגרום נזק לבגדים התלויים עליהם, ועל כן במקרים כאלו עדיף להסתפק בקולבים ייעודיים לפריטי הלבוש שבארון.

האפשרות לשלב קולבים משני צבעים בסידור הארון – בשבילו ובשבילה, נחמדה כגימיק, אבל היא פרקטית רק אם לשני בני הזוג כמות דומה של בגדים, או אם קונים מראש כמות קולבים מותאמת ורזרבות מתאימות עבור כל אחד מבני הזוג. בכדי להמנע מהפרוצדורה, כדאי לשקול קניית קולבים בצבע אחיד, וסידור ארונות באופן בו לכל אחד מבני הזוג יש את החלק שלו בארון.

עוד חשוב לדעת שקולבים ייעודים לעניבות, חגורות ומכנסיים, תופסים למעשה הרבה מאד מקום בארון התלייה. קיימות אלטרנטיבות חסכוניות יותר במקום וכדאי לחסוך את עלויות הקולב הייעודי ולהשקיע את הכסף בקניית פתרונות אחסון חסכוניים ויעילים יותר.

מאיזה כיוון תולים?

לקולבים עבים יש כיוון קדמי ואחורי, שניתן להבחין ביניהם על פי זווית הקימור המסמנת את הגב. כאשר אנו רוצים לדעת איך לתלות את הבגד, עלינו להסתכל על כיוון הקולב ולהתאים את אופן התלייה אליו.

את הקולב תולים בארון כשהחלק הפתוח של הוו מתישב ישר על המוט ולא מאחוריו, כיוון שכך אנו יכולים להוציא ולהכניס את הבגדים בקלות מבלי לבצע תנועות וקימורים מיותרים, שמסכנים את שלמותם של השכנים לארון.

תולים או מקפלים את המכנסיים?

כמות מקום התלייה ואורך הארון משפיעים על ההחלטה האם לתלות את המכנסיים או לקפל אותם. סידור ארונות לוקח תמיד בחשבון את התנאים האובייקטיביים הקיימים ומתאים את התשובה לסיטואציה, ועל כן אם מבחינת אורך הארון מתאפשר לכם לתלות את המכנסיים עשו זאת, ותחסכו את הפס הנוצר במקום הקיפול.

התלייה הנכונה ביותר של מכנסיים מבחינת סידור ארונות, היא תלייה מהרגליים. קיימים קולבים מיוחדים למכנסיים, בעלי קליפסים, המאפשרים לתלות את המכנסיים בצורה ישרה אך מחייבים מקום תלייה ארוך דיו.

אם יש לכם רק מעט מאד מקום בארון, עשו תעדוף ותלו קודם כל את המכנסיים המחויטים, ורק אחר כך את הג'ינסים ומכנסיים אחרים. עלינו לשים לב גם לגודל הבגדים ומשקלם, שכן ג'ינס במידה 50 שוקל למעלה מ-2 קילוגרמים ונוטה לכופף קולבים. לכן, ג'ינסים גדולים מוטב לקפל ולא לתלות, או למצוא עבורם קולבים חזקים במידה ואין ברירה אחרת.

כתפיים רחבות

עיוות של הקולב הוא בעיה נפוצה אחת הנובעת מבחירת קולבים שאינם מתאימים למשקל הבגד. מהצד השני עומדים העיוותים הפוטנציאלים של הבגדים כתוצאה מבחירת קולב לא נכון.

בעיה זו נפוצה במיוחד בקרב מעילים וג'קטים, שכן החלק של הכתפיים בהם נוטה להיות רחב מהרגיל. שימוש בקולבים סטנדרטיים יכול לגרום לעיוות של מבנה הג'קט, אך בחיפוש אחר קולב רחב עלינו לוודא גם כי איננו עבה מדי ותופס יותר מדי מקום.

על אף כי לא מומלץ לתלות סריגים אלא לקפלם, בשל הנטייה שלהם להמשך מטה וליצור "אוזניים" בבד או אף חורים, אם אנו מתעקשים לתלותם, כדאי לבחור בקולב רחב שלא יפצע את הסריג.

חצאיות ושמלות

קולבים מצופי ויניל, יהיו מצויינים לשם תליית חצאיות, שמלות ובגדי משי ובדים "נוזלים" אחרים, שכן הם מונעים החלקה ושומרים על סידור הארונות. אפשרות נוספת עבור חצאיות, שמלות וחולצות היא תליה באמצעות הלולאות התפורות בתוך הבגד ומיועדות לתלייה.

אפשרות זו מחייבת קולבים בעלי ווי תלייה, אך אם כל אלו אינם בנמצא, ניתן לתלות את החצאיות והשמלות על הצלע התחתונה של הקולב, תוך שמירה על איזון.

תכנון ארונות לפני קנייה, מתייחס לצרכי התלייה, הקיפול ואחסון האקססוריז בארון שלנו. ברוב הארונות ה"סטנדרטיים" יש פחות מדי מקום לצרכינו השונים, ועל כן שימוש בקולבים הנכונים בארונות ה"סטנדרטיים" ותכנון נכון של חדרי ארונות וארונות עתידיים, עשוי לסייע לנו מאד לשמירה סידור ארונות תקין.

מעוניינים בסידור ארונות מקצועי או בשירות תכנון ארונות מקדים? צרו קשר עם סידורים ונשמח לסייע לכם.

חושבים לעשות סדר בחיים?

צרו איתנו קשר והשאירו פרטים

"*" אינדוקטור שדות חובה

ניוזלטר

חושבים לעשות סדר בחיים?

צרו איתנו קשר והשאירו פרטים

"*" אינדוקטור שדות חובה

ניוזלטר
חייגו אלינו יצירת קשר הצעת מחיר