סידור ניירת למשרדים
סידורים מספקת שירות סידור גם למשרדים בגדלים שונים. מהמשרד הביתי, אשר בו מעורבבת הניירת של הבית וניירת העסק, ועד למשרדים גדולים שהולכים לאיבוד בנבכי הניירת. סידורים תסדר עבורכם את הניירת על פי נושאים ותאריכים, תפריד בין התחומים השונים ותסייע לכם לגבש שיטת תיוק וסידור ניירת שמתאימה לכם ושתוכלו לשמור עליה בעתיד.
סידורים מאפשרת ללקוחתיה לקנות מנוי לסדר – סידורים 365, שבמסגרתו צוות סידורים יגיע אל הבית או העסק מספר פעמים בשנה לבחירתכם לשם סידור ניירת ותיוק, בכדי שאתם לא תצטרכו לעשות זאת.
שונאים להתעסק עם סידור הניירת והמסמכים? לא יודעים מה כדאי לזרוק ומה להשאיר? צרו קשר עם סידורים ונערוך עבורכם סידור ניירת מא' ועד ת'.
סדר בחשבונות
במהלך השנה אנו מקבלים חשבונות מתריסר גופים בממוצע. כאשר עושים סדר בניירת, יש להפריד בין החשבונות שנתקבלו במהלך השנה האחרונה לחשבונות ישנים יותר, ולשמור רק חשבונות המתוארכים עד שנה אחורה.
חשבונות אלו נועדו להוכיח כי חובותיכם שולמו ובכדי שתוכלו לראות ולנתח את מגמות השימוש שלכם, ועל כן אין טעם לשמור חשבונות ישנים יותר. למען איכות הסביבה אפשר לבקש כיום מן הרשויות לשלוח בדואר אלקטרוני את החשבונות, ולתייק אותם ישירות במחשב מבלי לבזבז נייר, דיו וכאבי ראש של עשיית סדר בניירת.
את המכתבים מהבנק המדווחים על פעולות, עמלות וחיובי אשראי אין צורך לשמור כלל. כיום, המידע על פעולות בנקאיות שנעשו בחצי השנה האחרונה נגיש עבורכם דרך אתרי האינטרנט של הבנק וחברת האשראי, ועל כן נוכל לזרוק את המכתבים הללו.
במסגרת עשיית סדר בניירת נתקל גם בהלוואות אותן לקחנו. במקרה זה, כדאי לשמור רק את מסמך לקיחת ההלוואה, דף הסילוקים והמסמך האחרון מהבנק הנוגע להלוואה.
סדר בביטוחים ובבריאות
חברות הביטוח שולחות לעמיתיהם דיווחים רבעוניים, ודיווח שנתי על מצב הקופות, הקרנות והביטוחים. בכדי לשמור על הוכחה לתשלום רציף של הפרמיות מספיק לשמור רק את הדיווחים השנתיים. כשחותמים פוליסה חדשה של ביטוח דירה, למשל, ניתן לזרוק את הפוליסה הישנה וכן להפטר מפוליסות של רכבים שכבר לא בחזקתכם.
בנוסף לקלסר המיועד לסדר בניירת, הכינו קלסר בריאות בעל חוצץ לכל אחד מבני המשפחה. שמרו עבור כל בן בית את פנקסי החיסונים, הצילומים ותוצאות הבדיקות החשובות, שעשויות להתבקש על ידי רופא בעתיד.
הסכמים חוזים ותעודות
במהלך עשיית סדר בניירת תתקלו בוודאי בהסכמי רכישה של מוצרים, באישורים על פתיחת חשבונות בנק או קבלת כרטיס אשראי, הצטרפות לשירותי ספקים שונים וכן הלאה. כל עוד אתם עושים שימוש במוצר או בשירות, שמרו על ההסכם. ליתר בטחון מומלץ לשמור על ההסכם גם שנה לאחר סיום השימוש.
הכינו חוצץ ייעודי לתעודות אחריות ושמרו בו את התעודות בצרוף החשבוניות. עברו על הקלסר הזה פעם בשנה וזרקו את כל התעודות שפג תוקפן, או את התעודות למכשירים שכבר לא בשימוש בביתכם.
קנסות ודוחות
אם חטפתם דו"ח ושילמתם אותו, מומלץ לשמור אותו בקלסר תחת חוצץ ייעודי עד למועד חידוש הרישיון. לפעמים מקבלים סירוב לחידוש רשיון בטוענה שלא שולם דו"ח מסוים, ומציאתו בתיק עשויה לחסוך לכם כאבי ראש וטרטורים.
תלושי משכורת
לשכירים מומלץ לשמור על תלושי המשכורת ועל טפסי 106, כהוכחה על תשלום ביטוח לאומי, וכבסיס לדיווח או החזר מס. מומלץ לשמור טפסים אלו לצד חוזי ההעסקה, הסכמי הפוליסות וקרן הפנסיה אותם יש לשמור לכל החיים.
כאשר ניגשים לעשות סדר בניירת, חשוב לדעת כי קיים שוני בין התקופות בהן עצמאי מחויב לשמור מסמכים, לבין התקופות בהן מחויב שכיר. על העצמאי לשמור על המסמכים הקשורים להנהלת חשבונות או חייבים בדיווח לרו"ח למשך 7 שנים לפי חוק, ולכן מוטב להזהר ולהתייעץ לפני זריקתם של מסמכים חשובים.