סידור מגירות מטבח

המגירות מתבלגנות לכם ללא הרף ותמיד, דווקא כשאתם מחפשים פריט מסוים אתם מתקשים למצוא אותו? לפניכם עצות מועילות ויעילות לסידור ארונות מטבח שיאפשרו אחסון חכם, נוח ונגיש של הפריטים השונים.

קודם מסדרים את הסכו"ם במגירות

סידור מדויק של מגירות המטבח יוכל לסייע לכם לנצל עד תום את המגירה, שהיא אמצעי אחסון נוח, שמתאים לפריטים מסוימים בלבד, בשל הגודל והעומק שלה, שלא מתאים לכל פריט.

לרוב, ישמשו מגירות המטבח לאחסון סכו"ם, מגבות מטבח, אביזרים קטנים ופריטים לעבודות מטבח. לרוב יהיו המגירות מותקנות זו מעל זו ויש חשיבות גם לפריטים שתניחו במגירה העליונה, זו שמתחתיה, ועד למגירה האחרונה, התחתונה ביותר.

ראשית, את הסכו"ם סדרו תמיד במגירה העליונה. סכו"ם נמצא בשימוש בתדירות גבוהה, מספר פעמים ביום, בכל יום. מסיבה זו הוא צריך להיות הנגיש ביותר. מומלץ לרכוש מתקן לסכו"ם שניתן להכניס לתוך המגירה, כך שתוכלו לאחסן כל חלק בנפרד, כלומר, סכינים, כפות, מזלגות וכפיות.

אם אתם מפרידים בין סכו"ם חלבי ובשרי, רצוי שהם יאוחסנו בשתי מגירות סמוכות (מקבילות). אם אין שתיים כאלו, תוכלו ליצור מחיצה בתוך המגירה, במידה והיא מספיק ארוכה או ורחבה או להשתמש בשתי המגירות העליונות.

עוברים לסדר את המגירה הבאה

סידור שאר המגירות במטבח צריך להיות לפי סדר החשיבות ותדירות השימוש שבפריטים שבהן. מה שמשתמשים בו באופן תדיר, יהיה תמיד במגירות העליונות. למשל, מתחת למגירת הסכו"ם סדרו מגירה ובה מגבות המטבח.

מתחת למגירה זו הקצו מגירה ל"כל מיני": פריטים שלא מגיעים בסדרות כמו סכו"ם או מגבות אבל נעשה בהם שימוש די שכיח. למשל, גפרורים, נרות, קשיות שתייה, אטבים לסגירת שקיות, פותחני קופסאות ופותחני בקבוקים, וכדומה. כדי למצוא בקלות כל פריט, תוכלו להכניס למגירה קופסאות פלסטיק קטנות שיצאו משימוש או אבד להם המכסה, ולאחסן בהן את הפריטים לפי נושאים.

טיפ: לצד הנרות הניחו תמיד את הגפרורים, ולא יזיק גם פנס קטן למקרה של הפסקת חשמל.

סידור המגירות התחתונות במטבח

ככל שיורדים לכיוון המגירות התחתונות, כך מאחסנים פריטים שהשימוש בהם הוא פחות תדיר. תוכלו להקצות מגירה לקופסאות ומיכלי אחסון.

במגירה התחתונה ביותר אחסנו פריטים כמו ציוד לאפייה, למשל מערוך, מיקסר וכלי חשמל קטנים נוספים, אולם השתדלו לא להעמיס כדי לא להכביד על המגירה, שעם הזמן עלולים להרוס במשקלם את הצירים. מסיבה זו גם לא מומלץ לאחסן סירים כבדים במגירה, לרוב הסירים יאוחסנו בארון או מגירה ייעודית בד"כ בסמוך או מתחת לכיירים.

חשוב: אם יש ילדים קטנים בבית, הקפידו שלא לאחסן פריטים מסוכנים במגירות שיש להם גישה אליהן.

אם בורכתם בסדרת מגירות גדולה, תוכלו להקצות מגירה ייעודית לכל התבלינים, כאשר בקדמת המגירה תניחו את התבלינים בהם נעשה השימוש הרב ביותר כמו מלח ופלפל, וגם תבלינים שמועד התפוגה שלהם מתקרב.

עם סידור חכם של מגירות המטבח תוכלו לנצל את מקום האחסון הזה ביעילות, ובעיקר, למצוא בקלות את כל מה שאתם זקוקים לו בזמן העבודה במטבח.

 

 

 

 

 

חושבים לעשות סדר בחיים?

צרו איתנו קשר והשאירו פרטים

"*" אינדוקטור שדות חובה

ניוזלטר
חייגו אלינו יצירת קשר הצעת מחיר