סידור בית ידידותי לסובלים מהפרעת קשב וריכוז

הסובלים מהפרעת קשב וריכוז צריכים סביבת עבודה שתסייע להם להירגע, להיטען ולבצע את המטלות בלי הסחות דעת. כלי סידור הבית והפנג שואי, כמו גם שיטת management של סידורים, מאפשרים לנו לייצור את הסביבה הנוחה ביותר עבורם.

בשנים האחרונות המודעות להפרעות קשב וריכוז (ADHD) וההשפעה שלהם על ההתנהלות היומיומית שלנו גדלה. מחקרים מראים כי כ-10% מהילדים וכ-7% מהמבוגרים סובלים מהפרעת קשב וריכוז, וחווים תחושה של כאוס בחייהם.

כדי להקל על הפרעת קשב וריכוז בבית, עלינו להפוך את ההתנהלות היומיומית לפשוטה יותר, ולשפר את איכות החיים של הסובלים מהפרעת קשב וריכוז באמצעות סידור הבית ואימוץ אלמנטים מרגיעים מתוך תורת הפנג שואי.

מפחיתים את העומס

אחד המאפיינים הבולטים של הפרעת קשב וריכוז הוא העברת הקשב בין חפצים, אנשים ומוקדי עניין שונים בקלות יחסית, ובמהירות. בבתים בהם יש עומס רב של פריטים, הקושי להתרכז גובר שכן הדעת מוסחת בכל פעם מפריטים אחרים הנמצאים בחדר.

כך למשל, בחדרי ילדים רבים יש ערימות של צעצועים, ספרים, טלוויזיות ומחשבים ועוד, המושכים את תשומת הלב ומעניינים יותר מעשיית השיעורים, ובחדר העבודה ייתכנו גורמי הסחת דעת רבים, שיפריעו לעובד מהבית הסובל מ-ADHD לנצל נכון את הזמן.

כדי ליצור סביבה נכונה לסובלים מ-ADHD, עלינו להפחית את הבלאגן ואת הגירויים החשופים בחדר. כדי לעשות זאת עלינו להתחיל במיון הפריטים, בסילוק פריטים כפולים ובסידור הבית מחדש.

גם מבחינת הפנג שואי חשוב למיין ולהעיף את מה שלא עובד, מה שלא צריך ומה שכן לכל פריט בחדר שקשור למשחקים, יש אנרגיה אקטיבית, שממנה כבר יש בשפע לסובל מ-ADHD.

בחדרי ילדים כמו גם בחדרי עבודה של מי שסובל מהפרעת קשב וריכוז, מומלץ ליצור מקומות אחסון סגורים מאחורי דלתות ולהשתמש בקלסרים או במיכלי אחסון אטומים, בעלי גוון אחיד.

הסיבה לכך היא, שכאשר אנו חשופים לעומס של פריטים או לצבעוניות או אסימטריה, אנו מפנים אליהם קשב, וכדי לחסוך את גורמי הגירוי עלינו להשתמש באחסון שיוצר נייטרליות ואחידות בחדר. אם אנו משתמשים במיכלי אחסון, חשוב להדביק על כל אחד מהם תמונה או תיאור של התכולה שתעזור לנו למיין ביעילות ובמהירות.

התאמת החדר והבית

חדר ילדים הוא אחד החדרים השמחים בבית, שכן קירותיו צבועים בצבעים בוהקים ומעוטרים בפוסטרים ומדבקות קיר. בחדרו של ילד הסובל מ-ADHD הצבעים הבוהקים עשויים ליצור אפקט ממריץ, ולהקשות על הילד לישון.

כדי ליצור רוגע וסדר בחדר הילדים, ניתן לחלק אותו בין חדר המשחקים לחדר השינה, באמצעות סקלות צבעים שונות לכל אחד מהם ולהשתמש באזור בו נמצאת המיטה בצבעים רכים ומרגיעים.

חשוב לצמצם את השולחנות, מדפים וארוניות שעליהם ניתן להניח דברים, שכן אנשים עם הפרעות קשב וריכוז נוטים לזרוק דברים איפה שרק אפשר. חשוב ליצור מקומות ייעודיים ולשמור על מינימליזם בעיצוב החדרים. על פי חוקי פאנג שוואי, מומלץ גם לפנות את שולחן הכתיבה בסיום העבודה עליו, כדי לאפשר לאנרגיות העבודה להתמעט בחדר.

על פי הפאנג שוואי, מומלץ גם כי המיטה של הסובל מ-ADHD תהיה מיטת עץ ולא מתכת, שכן המתכת מוליכה אנרגיה וחשמל ויוצרת הפרעה אנרגטית. מומלץ גם לא לאחסן פריטים שאינם שייכים לשינה (כגון צעצועים) בארגז שמתחת למיטה.

סידור הבית צריך להתאים לאנשים הגרים בו. אם הילד שלכם סובל מהפרעת קשב וריכוז ונוטה לשבור ולהפיל דברים, מומלץ לאפשר לו מרחבי תנועה בבית, ולצמצם את כמות החפצים השבירים שאינם מוגנים.

יוצרים שגרת יום

כדי לסדר את הפריטים שמיינתם כך שיסייעו לבעלי הפרעת קשב וריכוז למצוא אותם, עלינו לנהל רישום של ההתנהלות היומיומית, ולהחליט על המקום בו נסדר אותם באמצעות יצירת היקשים לוגיים.

סידור זה עומד בבסיס שיטת ה-management של סידורים, והוא שמאפשר לבעלי הפרעות קשב וריכוז לזכור היכן הניחו את הדברים ולמה. מכיוון שהמחשבות של בעלי הפרעת קשב וריכוז נודדות מהר, הם נוטים לשכוח דברים, וסידור הבית תוך שימוש בהיקשים לוגיים כמו גם יצירת רוטינה מכניסים סדר לחייהם.

חשוב להקפיד על שגרת בוקר, חזרה מבית ספר, והליכה לישון, שמאפשרות להכניס מימד של עקביות לחייהם של הסובלים מסיפטומים של-ADHD.  כדאי לגבות את השגרה בלוח מטלות הכולל את המטלות הנדרשות באותו היום.

לוח זה צריך להיות תמציתי, נקודתי, מסודר לפי סדר עדיפויות ותחום בזמן. בכדי לדרבן את הילד ולמנוע דחיינות, מומלץ להגדיר לוחות זמנים (כמו למשל עד להתחלת תוכנית אהובה), ולאפשר לו למחוק את המטלות שסוימו כמו גם לתת חיזוקים חיוביים עבורן, לחיזוק תחושת ההצלחה.

הפכו את הבית למקום להרגע בו

הבית שלנו הוא המקום שמאפשר לנו להטען, להרגע ולנוח. סידור הבית מהבלאגן, יצירת מקומות אחסון נכונים לוגית, יצירת רוטינה והתאמה של הבית להתנהלות היומיומית של הגרים בו ולאנרגיות הדרושות להם יאפשרו לנו לייצור מקום שבו קל יותר ללמוד, לישון או לעבוד גם לסובלים מהפרעת קשב וריכוז.

סובלים מהפרעת קשב וריכוז? צרו קשר עם סידורים ונסדר עבורכם את הבית לפי שיטת סידורים!

 

בין לקוחותינו

  • סידור משרדים - משרד החקלאות
  • ארגון משרד ל-המפלס
  • ארגון משרד לחברת מקסים
  • סידור מחסן למוסך דיזל
  • ארגון משרדים ל- cellebrite
  • סידור משרדים לקבוצת אלון
  • סידור משרדים לשירות התעסוקה
  • סידור בתים מקצועי לגאליה להב
  • סידור מחסן ל- dvdent
  • ארגון משרד למכון לבריאות הנפש שער מנשה
  • סידור משרדים למי חדרה
  • סידור משרדים למפלגת זהות

חושבים לעשות סדר בחיים?

צרו איתנו קשר והשאירו פרטים

"*" אינדוקטור שדות חובה

ניוזלטר
חייגו אלינו יצירת קשר הצעת מחיר