מעבר לדירה חדשה

עבור רוב האנשים מעבר דירה הוא סיוט, כיוון שמשלב האריזת דירה ועד שלב הפריקה הם מוצאים עצמם בלחץ, בעצבים ובחוסר אונים. דברים רבים ושונים יכולים להשתבש בעת מעבר דירה, ובמאמר זה נסקור את הנושאים הכואבים ביותר ואת הפתרונות להם.

על אף שהכניסה לדירה חדשה משמחת ומרעננת, ההכנות לקראת מעבר דירה יכולות להיות מאד מרגיזות, מתישות ומעצבנות. מעבר דירה דורש מאיתנו לגייס את היכולות הלוגיסטיות שלנו, את הדיוק והקפדנות ואת כל התפילות שאנו מכירים בכדי לצלוח אותו בשלום, ובלי תקלות מיוחדות.

 

חושבים לעשות סדר בחיים?

צרו איתנו קשר והשאירו פרטים

"*" אינדוקטור שדות חובה

ניוזלטר

מפעל אריזת דירה

עבור רבים הנמצאים בתהליך העברת דירה, הסבל מתחיל בעת האריזת דירה, והבעיה מחמירה פי כמה וכמה כאשר מדובר באנשים שאינם מסודרים מטבעם. כאשר מתחילים לארוז זמן רב לפני מועד היציאה מהדירה, ועושים זאת במנות קטנות (ארגז או שניים ביום), חיים משך תקופה ארוכה בין הררי קרטונים וארגזים.

מה שהיה בעבר הסלון החביב הפך לחומה ומגדל, ואם נהגנו לאכול את ארוחותינו בפינת האוכל, עלינו לנדוד בבושת פנים לחדר אחר, שכן לא ניתן לנווט בין הררי הארגזים המקיפים את השולחן, הכסאות והרצפה שסביבה.

מנגד, אחרים מחכים לדקה ה-90 כדי לארוז, אחרי שהבטיחו לעצמם שהפעם זה לא יקרה – לא ניקח איתנו זבל ודברים שאין לנו בהם צורך, והפעם נמיין לפני שנעבור… אך מתוך פאניקה ולחץ זמן אורזים את הארגזים ללא שיטה.

במצב זה הבלנדר נמצא באותו ארגז עם שמיכת הפוך ועם חומר הלימוד, וסידור הבית החדש לאחר מעבר הדירה הופך למסובך מתמיד. הבעיה אף מחמירה כשמגלים ברגע האחרון שאין לנו מספיק ארגזים לכל התכולה שצברנו…

  • הפתרון: שימוש בשירותי אריזה מקצועיים יסייע לכם לשמור את הבית במצב האהוב עליכם, וביום מעבר הדירה לתקתק אריזה הגיונית וחכמה של כל הבית תוך זמן קצר.

עבודה כפולה לקראת מעבר דירה

לקראת מעבר דירה יש צורך לארוז היטב את כלי המטבח ולהגן עליהם מפני שבירה וריסוק בארגזים. בכדי לעשות זאת, רוב עוברי הדירות משתמש בעיתונים ישנים, וכתוצאה מכך לאחר המעבר יש צורך לעמוד ולשטוף את כל הכלים מחדשות השבוע האחרון. האריזה באמצעות עיתונים מייצרת לנו עוד עבודה בימים שהם עמוסים גם ככה.

עוד נושא כאוב הנוצר כתוצאה ממעבר דירה הוא הצורך בגיהוץ מחדש של כל פרטי התלייה שלנו. אנשים שאורזים לבד נוטים להכניס לארגזים את מה שבדרך כלל תלוי על קולב. בתוך הארגז החולצות, המכנסיים והשמלות נוטים להתקמט ולאחר הסידור בעלי הבית נשארים עם מטלת גיהוץ עצומה ומעצבנת.

  • הפתרון: כיום ניתן למצוא פתרונות אריזה וסידור הפותרים את הבעיות הללו ומפחיתים את המטלות שנוצרות לאחר מעבר הדירה. כך למשל, חברות סידור ואריזה מציעות נייר לבן לחציצה בין הכלים שמונע את הכתמתם בדיו, וכן מתקן נשיאה לקולבים המאפשר להעביר את הבגדים מדירה לדירה מבלי שיתקמטו.

מפנים, מחדשים, מתקינים

שוכרי דירה נוטים לחתום על סעיף בחוזה המחייב אותם להחזיר את הדירה למשכיר כפי שקיבלו אותה או כאשר היא צבועה, נקייה ומוכנה לדיירים הבאים. רבים שוכחים מסעיף זה עד ליום שלפני ההובלה, ואז בנוסף למטלות האריזה מוצאים את עצמם מגרדים את המסמרים שתקעו בקירות, צובעים קירות, מקלפים את טפטופי הצבע מהרצפות ומנקים את הבית.

שוכרי דירות ורוכשי דירות ובתים רבים עושים את הטעות הקלאסית ומזמינים את הטכנאים של האינטרנט, הטלוויזיה והטלפון ביום המעבר. במצב זה הם מכניסים את עצמם ללוח זמנים בלתי אפשרי שאינו גמיש לשינויים ולעיכובים, ויוצרים עומס רב על עצמם.

  • הפתרון: מומלץ לדחות או להקדים את הנושאים שקשורים באופן משני למעבר כגון ייפוי הדירה הנעזבת או התקנה של תשתיות. אם קיבלתם את המפתחות לדירה החדשה לפני המעבר, קבעו עם הטכנאים ליום שלפני המעבר או ליום-יומיים שאחריו. סכמו עם בעל הדירה הנעזבת שתמסרו לו את המפתח יום או יומיים לאחר שעברתם, בכדי שתוכלו לתקן פגמים בשקט, וכאשר הבית ריק מתכולה.
  • אצלנו ניתן לקבל שירותי הנדימן מקיפים לכל ההתקנות והשיפוצים הקטנים לפני מעבר הדירה.

לקחת את ההובלה

נושא ההובלה הוא נושא כאוב בזמן מעבר דירה. על המובילים להגיע בזמן, להביא את הרכב בגודל הנכון, לפרוק ולהעמיס ולדאוג להביא את הכל בשלום לדירה החדשה. עיקר התסכולים במעבר דירה נגרמים מבחירה לא נכונה של מובילים, שמובילה לעוגמת נפש, תסכול ועלויות יקרות. לאחר שהפריטים נפרקו מן המשאית אתם נתקלים בבקשותיהם של הסבלים לטיפ, ובלחץ מתון מצידם כלפיכם.

  • הפתרון: חשוב לבחור בחברת הובלות רצינית, בעלת ביטוחים ואישורים. לאחר שבחרנו בחברת הובלות עלינו לוודא איתם כי ניתן להעלות ולהוריד את הפריטים הגדולים כגון ספה, מקרר וכדומה במדרגות או לתאם מנוף מראש. חשוב לסגור חוזה אודות המחיר ולכלול בתוכו את גובה הטיפים מלכתחילה. כדאי לבקש מהחברה להעריך את כמות הארגזים למעבר כדי שתתאים את הרכב להיקף ההובלה, ולברר האם יש לה מתלים מיוחדים לבגדי התליה וכן הלאה על מנת לפשט את ההובלה.

איפה שמתי את זה?

אחד הדברים המתסכלים ביותר במעבר דירה הוא כאשר לא מוצאים את הדברים הנחוצים. להיתקע בדירה החדשה בלי נייר טואלט זמין, כלי עבודה או אפילו מטען לסלולרי זה עניין לא נעים, מתסכל ומבזבז זמן.

  • הפתרון: הארגז האחרון שיארז בבית הישן והראשון שיפתח בבית החדש הוא ארגז הדברים שצריך. ארגז זה יכלול את כלי העבודה, את המטען, את מברשות השיניים, המגבות והפיג'מה, את המים ונייר הטואלט, כוסות וצלחות חד פעמיות, ערכת קפה למובילים ולדבר ראשון בבוקר, תרופות, וכן הלאה.

לאחר מעבר הדירה: חומת ארגזים

אחד הדברים המתסכלים ביותר במעבר לדירה חדשה הוא להתמודד עם ערימת ארגזים ענקית בכניסה לבית. החומה הסינית מארגזים בתום ההובלות נוצרת כאשר איננו מתאמים עם המובילים היכן לפרוק כל ארגז, או כאשר לא כתוב על הארגזים את תוכנם וייעודם.

סיבה נוספת לחומת ארגזים היא העדר ארונות מורכבים. פעמים רבות אנו מזמינים ארונות חדשים או נדרשים להרכיב את אלו שהעברנו, וכתוצאה מכך ארגזים המכילים בגדים, מצעים, מגבות וכן הלאה נותרים בערימה גדולה במרכז הבית.

  • הפתרון: חשוב לרשום על הארגזים בעת האריזה את תוכנם ואת הייעוד שלהם. לאחר שהמובילים הגיעו לדירה החדשה חשוב לפקח על הפריקה ולוודא שכל ארגז נפרק בחדר הייעודי לו, לפני הפריקה של ארגזי אותו החדר, מומלץ לבנות את התשתית והארונות שהעברנו תחילה. אם רק חלק מהארונות שמישים עבורנו, רצוי לפרוק תחילה את הבגדים שבשימוש תכוף בכדי למנוע חיטוט שיבלגן את תוכן הארגזים עד שהרכבת או קניית הארונות תושלם.

מעבר דירה יכול להפוך לפשוט וחכם יותר אם משתמשים בשירותיהם של מקצוענים. תכנון נכון של הזמן, חלל הדירה וסדר הפעילויות יבטיח שנתחיל את חיינו בדירה החדשה בנוחות ובמהירות האפשרית, ויאפשר לנו לחוות מעבר דירה שאינו סיוט.

עומדים לפני מעבר דירה? צרו קשר עם סידורים והבטיחו לעצמכם העברת דירה נעימה ומסודרת.

חושבים לעשות סדר בחיים?

צרו איתנו קשר והשאירו פרטים

"*" אינדוקטור שדות חובה

ניוזלטר

חושבים לעשות סדר בחיים?

צרו איתנו קשר והשאירו פרטים

"*" אינדוקטור שדות חובה

ניוזלטר
חייגו אלינו יצירת קשר הצעת מחיר