מעבר דירה – רשימת מטלות

מעבר דירה הוא שלב מלחיץ בחיים, אך שמירה על סדר ויצירת לוחות זמנים יכולים לסייע להפחית את המתח הנלווה לתהליך. כאשר מתכננים העברת דירה, כדאי להתחיל בפעולות כבר כחודשיים לפני יום המעבר בפועל, ולקדם בכל פעם את התהליך במעט.

כדאי להדפיס את השבועות שנותרו עד ליום המעבר, ולסמן את הימים שבהם לא נוכל להתפנות לענייני מעבר דירה ואת יום המעבר, וכך נקבל את רשימת הימים בהם נוכל להקדיש זמן לנושא.

בשלב הבא נחלק את חדרי הבית בהם צריך לבצע אריזה על פני ימי העבודה שלנו, כאשר אנו מתחילים בחדרים שיש בהם הרבה חפצים שאינם בשימוש יומיומי. נשבץ בלוח גם מטלות כגון מציאת שירותי הובלה, עדכון כתובות וכדומה אותם עלינו לבצע לפני מעבר דירה. כדאי גם להכין קלסר ייעודי למעבר ולשים בו את כל המסמכים הקשורים לכך.

חושבים לעשות סדר בחיים?

צרו איתנו קשר והשאירו פרטים

"*" אינדוקטור שדות חובה

ניוזלטר

4-8 שבועות לפני מעבר דירה

זהו הזמן להיפטר מכל הדברים שאינכם צריכים. אם שמרתם עד כה מכשירי חשמל מקולקלים, חפצים ישנים ומתנות שאינן בשימוש, זה הזמן להיפטר מהם באמצעות מכירה, זריקה או תרומה לנזקקים. אל תשלמו במעבר דירה על העברת חפצים שאינכם צריכים.

זו גם התקופה לשכור בה את המובילים, כדי להספיק ולקבל מהם ארגזים שישמשו אתכם למעבר דירה וכדי לשריין לעצמכם את ההובלה הראשונה בבוקר. ניתן לבחור חברת הובלה על ידי המלצות מחברים, פרסומים שונים בעיתון או באינטרנט, או עיון ברשימת חברות הובלה. כמו כן, זהו גם השלב לסגור עם שירותי סידור בית ואריזה מקצועיים אם אתם מעוניינים בליווי מקצועי לתהליך האריזה ומעבר דירה.

התחילו את התהליך של מעבר הדירה באריזה של האזורים הפחות שימושיים בבית – המחסן, המוסך וכדומה. אחר כך עברו לאזורי המגורים השונים. דאגו ליצור העתקים למסמכים חשובים שאינכם לוקחים עצמאית וארזו אותם בנפרד מהמקור.

זה הזמן הטוב ביותר לפני מעבר הדירה לסגור בו קצוות – החזירו ספרי ספריה ששאלתם, השיבו דברים שאולים לבעליהם, והחזירו חפצים שלכם שנמצאים אצל אחרים.

 

2-3 שבועות למעבר דירה

עדכנו ספקי שירות בכתובתכם החדשה בכדי שהדואר של החודש הבא ישלח כבר לשם ובכדי שיותקנו בכתובת החדשה כל השירותים שתזדקקו להם. ארגנו את הארוחות כך שתחסלו את המלאי הקיים בבית, כדי שלא תצטרכו לנייד אותו בעת מעבר דירה. סיימו את האריזה והשאירו רק את הדברים החיוניים לתקופה הקרובה. בצעו את התיקונים בבית להם התחייבתם לפני העזיבה.

דאגו בשלב זה למבוגר אחראי שידאג בביתו לילדים ביום שבו תהיו עסוקים במעבר. הכינו גם את חיות המחמד למעבר ודאגו שיהיה מי שישמור עליהם או שתהיה לכם דרך נוחה להעבירם בהגיע המועד למעבר דירה.

שבוע לפני מעבר דירה

ארגנו את הציוד שבא אתכם – כלי עבודה, אוכל, חומרי ניקוי וכדומה. ארזו ארגז שבו יהיו כל הדברים שתצטרכו כבר בסיום מעבר הדירה והכניסה לדירה החדשה כגון קפה, נייר טואלט, מגבות, שמפו וסבון וכדומה. כתבו על הארגז "לפתוח ראשון" כדי שתזהו אותו, והעלו אותו להובלה אחרון.

ארזו את המטבח ונקו את הארונות, התנור והמקרר. בשלב זה העדיפו להזמין אוכל כדי שתוכלו לסיים את האריזה. פרקו גם את הריהוט המיועד לעבור בחלקים בעת מעבר דירה. קפצו ברכב לדירה החדשה והעבירו לבד את הדברים החשובים לכם.

יום לפני מעבר דירה

התקשרו לחברת ההובלה וודאו כי הם זוכרים את הזמן והמקום למעבר הדירה שלכם. השאירו את הילדים וחיות המחמד אצל הבייביסיטר, הוציאו כסף לשלם למובילים ולכו לישון מוקדם.

היום בו מתבצע מעבר דירה

הורידו את המצעים, המגבות ושאר הפריטים שנשארו וארזו אותם. עברו על כל חדרי הבית ועל תכולת כל חדר ובדקו כי ארזתם כל מה שצריך להיכלל במעבר דירה. פקחו על המובילים וודאו שהכל מתבצע כשורה.

מעבר דירה אינה עניין פשוט, אך מכיוון שבשיטה זו רוב העבודה נעשית מראש, יום המעבר יכול להתנהל בצורה רגועה יחסית שתשאיר לכם אנרגיות להתחיל את השלב החדש בחייכם בצורה חיובית. זכרו כי גם לאחר סיום מעבר דירה ביכולתכם להחליט לקחת שירותי פריקה וסידור מקצועיים ועל כן זכרו לשמור את הצעות המחיר לשירותים אלו קרוב אליכם.

חושבים לעשות סדר בחיים?

צרו איתנו קשר והשאירו פרטים

"*" אינדוקטור שדות חובה

ניוזלטר

בין לקוחותינו

  • סידור משרדים - משרד החקלאות
  • ארגון משרד ל-המפלס
  • ארגון משרד לחברת מקסים
  • סידור מחסן למוסך דיזל
  • ארגון משרדים ל- cellebrite
  • סידור משרדים לקבוצת אלון
  • סידור משרדים לשירות התעסוקה
  • סידור בתים מקצועי לגאליה להב
  • סידור מחסן ל- dvdent
  • ארגון משרד למכון לבריאות הנפש שער מנשה
  • סידור משרדים למי חדרה
  • סידור משרדים למפלגת זהות

חושבים לעשות סדר בחיים?

צרו איתנו קשר והשאירו פרטים

"*" אינדוקטור שדות חובה

ניוזלטר
חייגו אלינו יצירת קשר הצעת מחיר