מעבר דירה עם ילדים – כך תקלו עליהם

מעבר דירה עם ילדים יכול להיות אירוע מעורר חרדה עבורם. הגישה שלכם למעבר הדירה, הדרך שבה נעשית הפרידה מהדירה הישנה ופעולות נוספות יכולות להקל על החוויה שלהם.

מעבר דירה הוא אירוע דרמטי עבור ילדים. הבית האהוב נארז כולו בקופסאות קרטון, אנשי הובלות זרים יוצאים ונכנסים מהבית, כל החפצים שלהם נוסעים ברכב אחר, והבית החדש זר ולא מוכר. ילדים רבים חווים חרדות ופחדים לפני ואחרי מעבר דירה, אך ניתן להקטין את כמות החרדה ואף להפוך את הסיטואציה לנעימה יותר.

חושבים לעשות סדר בחיים?

צרו איתנו קשר והשאירו פרטים

"*" אינדוקטור שדות חובה

ניוזלטר

הכל תלוי בחוויה

כמות הלחץ שילדים חווים מתהליך העברת דירה, נגזרת בעיקר מהתחושות וההתנהגויות של ההורים. אם ההורים מפגינים עצבנות, תסכול וחוסר שביעות רצון, מעבר הדירה יראה לילדים כאסון מתרחש לבוא.

אם כך, בכדי להקטין את החרדות על ההורים לנהוג ברוגע ובאיפוק בתקופה שקודמת למעבר דירה, ולהעביר לילדים מסר חיובי לגביו. חשוב לדבר עם הילד, להקשיב לחששות שלו ולסייע לו למצוא בטחון ואולי אפילו התלהבות לקראת המעבר.

כדאי לבקר עם הילד בדירה החדשה ולהראות לו את החדר שלו. אם אתם מתכננים לקנות ריהוט לחדר החדש, שתפו את הילד בבחירה במידת האפשר, וצרו תחושה של ציפייה לקראת קבלת הריהוט החדש. במידה והחדר החדש גדול יותר, ספרו לו על המקום המרווח שיהיה לו ובררו איתו אילו צבעים וציורים ירצה על קירות החדר.

הפרדו ביחד מהבית הישן

בכדי ליצור פרידה נעימה מהבית, לקראת מעבר דירה צפוי, רצוי לשתף את הילד בתהליך האריזה והמיון. כך למשל, תוך כדי אריזתם של פריטים שונים תוכלו להזכר בחוויות טובות ונעימות, באירועים שקרו בזמן שגרתם בבית זה, ולדפדף בציורים שצייר הילד ובתמונות המשפחתיות. על ידי השיתוף של הילד, אתם יוצרים למעשה פרידה הדרגתית מהדברים אותם הבית מסמל.

שיתוף הילד בתהליך האריזה, יסייע לכם להפטר ממה שאינו בשימוש יותר ומחפצים שסר חינם. ניתן לנצל את ההזדמנות הזו על מנת למיין את הבגדים הקטנים ואת הפריטים המקולקלים על מנת לא להעביר אותם אתכם.

עבודת המיון היא עבודה מעניינת עבור ילדים ואם תשתפו אותם בה הם יעזרו בשמחה. בדקו יחד האם הטושים מציירים כמו שצריך, האם לפאזלים יש את כל החלקים, והאם יש משחקים שכבר לא כיף לשחק בהם.

מה עושים עם הילד ביום המעבר?

היום בו מתבצע מעבר דירה הוא יום לחוץ ועמוס. המובילים נכנסים אל הבית, מפרקים את הארונות, ומנקים אותו מתכולתו. ההורים מתזזים בין המשאית לדירה על מנת לוודא שהכל עבר וכלום לא חסר.

בהגעה לדירה, ולאחר שהגיעה ההובלה, מתחיל תהליך הבניה מחדש של הריהוט ופריקת הארגזים. בשלב זה בדרך כלל מגיעים גם הטכנאים של הטלפון והכבלים והבלאגן חוגג. בכל הכאוס הזה הילד עשוי להרגיש בצד ואפילו מפריע, דבר שעשוי לעלות אצלו את רמת החרדה.

בכדי למנוע סיטואציה לא נעימה, מומלץ להוציא את הילדים מהבית ביום ההובלה. במידת האפשר מומלץ להעבירו ללינה בבית הסבים או חברים טובים כבר בלילה שלפני ההובלה, או לדאוג לקחת אותו בבוקר, עוד לפני שהמובילים באים.

התאקלמות

אם הילד מראה רמה גבוהה של חרדה, עדיף להתחיל ולסדר את החדר שלו לפני שאר חדרי הבית. כאשר הוא מקבל את הפינה שלו, את הצעצועים האהובים ואת התעסוקה החביבה עליו, הוא יכול לחוש רגוע יותר.

אם הילד אינו מראה רמה גבוהה של חרדה והוא בוגר דיו, ניתן לשתף אותו בתהליך הפריקה וסידור הבית, לקבוע יחדיו היכן למקם את התמונות, אילו מגירות יוקצו לצעצועים ואילו לצבעים, ואילו מצעים יחנכו את המיטה בחדר החדש.

אם עברתם לעיר או שכונה אחרת, תכננו עם הילד כי למחרת תלכו להכיר את גן השעשועים באזור החדש, את הגן או בית הספר, את החנויות ואת המתנ"ס. הכרות מהירה יחסית עם הסביבה החדשה תאפשר לילד להסתגל מהר וטוב יותר. במידה והדבר מתאפשר, אפשר להזמין את החברים מהשכונה הישנה לביקור, תוך שבוע מהמעבר על מנת להקטין את תחושת הזרות בסביבה החדשה.

מתי כדאי לעבור דירה עם ילדים?

כדאי כמובן לבצע את המעבר בנקודות התפר – בין הגן לכתה א', מיסודי לחטיבה או בין החטיבה לתיכון, כיוון שבמקרים אלו נעשים גם כך אינטרקציות עם ילדים חדשים וילדכם לא יגיע לכתה שכבר מגובשת היטב. בכדי למנוע השפעות על תקופת הלימודים, מומלץ לבצע את מעבר הדירה בקיץ בתקופת החופש הגדול.

גם אם אינכם יכולים עקב אילוצים כאלו ואחרים לעבור בחופש הגדול או בתקופות התפר, ניתן באמצעות השיטות הללו ליצור הפחתה של המתח והחרדה.

עוברים דירה? צרו קשר עם סידורים ונסייע לכם באריזה, פריקה וסידור.

חושבים לעשות סדר בחיים?

צרו איתנו קשר והשאירו פרטים

"*" אינדוקטור שדות חובה

ניוזלטר

חושבים לעשות סדר בחיים?

צרו איתנו קשר והשאירו פרטים

"*" אינדוקטור שדות חובה

ניוזלטר
חייגו אלינו יצירת קשר הצעת מחיר