טיפים למעבר דירה מהיר ויעיל, או: איך לשרוד העברת דירה כולל אריזה והובלה

"יואו, כמה שאני אוהב לעבור דירה" – אמר אף אחד, אף פעם. לא נולד האדם שלא מתעייף רק מלחשוב על מעבר דירה – קרטונים, מסקינגטייפ, עיטוף כלים שבירים בעיתונים… הדבר היחיד שכיף הוא לפוצץ ניילון בועות. וכמובן, אז מגיע שלב הפריקה, חיפוש נואש אחר סוודר שבסוף נמצא, משום מה, בארגז הספרים. למה לא לעשות את החיים שלנו לקצת יותר קלים, ולהתכונן מראש?

ארגון חכם יחסוך לכם הרבה כאב ראש ותסכולים, וכנראה גם תתפלאו לגלות שלפחות 10% מהרכוש שלכם בכלל לא בשימוש, והגיע הזמן למסור אותו. זה גם יקל עליכם לזהות מה חסר, ואיזה ציוד דורש החלפה: הספה שלא תשרוד מעבר נוסף, או מקרר שכבר מזמן התחיל לקרטע.

אחרי שזיהיתם את הצרכים שלכם והכנתם את רשימת הקניות לדירה החדשה (החל מתנור וכלה במברשת לאסלה), השתדלו לרכז את הרכישות בחנות אחת בכל תחום. כך תחסכו זמן יקר של שיטוטים, וגם תייעלו את שירות ההובלה מהחנות – הכל יגיע ביחד, במקום באופן ספורדי.

בתור התחלה, עבדו לפי נושאים, ולא לפי חדרים. ההגיון מאחורי זה פשוט: לקראת העברת דירה, כשאתם אורזים תוכן אחד בכל פעם – נניח, ספרים – קל יותר למיין ולהיפטר ממה שמיותר. בנוסף, זה מאפשר לכם לארוז (ולפרוק) פריטים לפי סדר חשיבות. בואו נודה, ברוב המקרים אנחנו מתעייפים באמצע תהליך האריזה או הפריקה ומשאירים קצת למחר ולמחרתיים. חשוב שכבר מהימים הראשונים תהיה לנו גישה מיידית לציוד המשמש אותנו באופן יומיומי, ופחות לסרוויס מהחתונה. פנו לעצמכם יותר משבוע למלאכת האריזה להעברת הדירה – היא תיקח הרבה יותר זמן ממה שנדמה לכם.

למי שפחות אוהב לצוד ארגזים מאחורי הסופרמרקט, קיימים שירותי אריזה ייעודיים שעושים את הכל בשבילכם, כולל ארגזים חדשים ונקיים וחומרי אריזה להגנה על כל מה ששביר. ישנן כמובן גם חברות הובלה שמציעות את השירות. בכל מקרה, בין אם אתם מזמינים שירותי אריזה ובין אם אתם אורזים לבד, חשוב לסמן את הארגזים באופן ברור, ומומלץ עוד יותר להוסיף סימוני צבע שיעזרו למובילים להניח ארגזים דומים בקבוצות.

ומי יעביר את כל הארגזים האלה? אל תתפשרו. הצעות זולות מדי צריכות להדליק אלכם נורה אדומה – ככל הנראה מדובר בצוות לא מנוסה או לא מקצועי. עשו בירור מקדים והשוואת מחירים, ואל תשכחו להוסיף לחישוב העלות גם את התשר המקובל. זיכרו – ישנם לא מעט מוצרים יקרים וכבדים, כדוגמת: מקרר, ארונות, טלוויזיות וכו', שלא כדאי להוביל בעצמכם – תנו לאנשי מקצוע לעשות זאת עבורכם – זה בדיוק התפקיד שלהם!

ככל שניתן, הקדימו לבצע תיקונים וצביעות בדירה החדשה לפני המעבר עצמו. חבל לסרבל את התהליך, או לנקות שלוש פעמים במקום בבת אחת. הניקיון הראשוני בדירה הריקה יהיה יסודי במיוחד, לכן הקפידו על אוורור טוב לאחר צביעה ושימוש בחומרי ניקוי חזקים. שונאים לעשות את זה לבד? בשביל זה קיימות חברות ניקיון שיסירו את העול הזה מהכתפיים שלכם.

ולשלב האחרון, פריקה וסידור. הולכים לאיבוד בין ארגזים וארונות? צרו קשר עם חברות או עצמאיים המתמחים בסידור פונקציונלי ואף עיצוב.

מעבר דירה קל ונעים!

 

חושבים לעשות סדר בחיים?

צרו איתנו קשר והשאירו פרטים

"*" אינדוקטור שדות חובה

ניוזלטר
חייגו אלינו יצירת קשר הצעת מחיר