אחסון מתחת למיטה ובמקומות נסתרים

אחסון מתחת למיטה נחשב למקום "סודי" ולא מנוצל. בכל בית יש מקומות אחסון סודיים, ועל כן התבוננות וסידור חדרים וארונות תאפשר לנו למצוא אצלנו בבית עוד קצת מקום, כדי לעשות סדר.

לא פעם אני שומעת אנשים הטוענים כי לו היה להם רק עוד קצת מקום אחסון בבית, הכל היה אצלם בסדר. כדי לפנות מספיק מקום להכל, אנו כבר יודעים שקיימת אופציה למיין, לזרוק או למסור פריטים שאין לנו עוד צורך בהם, אך מה עושים אם גם לאחר סידור חדרים יסודי אנו נשארים עם המון פריטים ומעט מקום אחסון? זה הזמן להתחיל להסתובב בבית ולחפש את מקומות האחסון ה"סודיים". בכל בית ישנם חללים לא מנוצלים שבהם נוכל להשתמש לאחסון.

אחסון מתחת למיטה – יעיל ביותר

כדי לנצל את מירב האחסון של החדר, אנו יכולים לבצע אחסון מתחת למיטה – ברווח שבין המיטה לרצפה. במיטות רבות שבהן אין ארגז מצעים קיים רווח מתחת למיטה, שיכול לשמש כמקום אחסון. כך למשל, מתחת למיטות הילדים נוכל לשים ארגז שקוף נוסע עם גלגלים שבו יאוחסנו הצעצועים, שקי שינה, מצעים, נעלים וכדומה.

בחדר ההורים ניתן להשתמש בארגז דומה לאחסון של מצעים ושמיכות, וברווח שבין מיטת התינוק לרצפה נוכל לאחסן את הבגדים שהופכים קטנים ואין בהם עוד צורך כרגע ומיועדים לתינוק הבא או למסירה.

בנוסף, אם חדר הילדים קטן, ניתן לרכוש מיטה מוגבהת, שמתחתיה נמצאת הספריה ואזור העבודה של הילד, דבר החוסך לנו מקום בחלל.

להוציא (יותר) מהארון

אחת הדוגמאות לכך היא החלק הפנימי של דלתות ארונות הבגדים הישנים. בדלתות שבהן אין מראה, ניתן ליצור שטח אחסון מצוין, על ידי תליית מערך מתלים על הדלת.

כך נוכל לנצל את אזור דלת הארון לתליה של תכשיטים ותיקי קלאץ', או לתלייה של חגורות, כובעים, צעיפים ועניבות. בסידור ארונות המטבח הישנים, מאידך, נוכל לחבר לדלת הארון מגנט, ולתלות עליה את הסכינים במקום לאחסנם במגירה. בארון שמתחת לכיור, נוכל לתלות מתלה שקיות, ולאחסן אותם שם מבלי שיתפזרו בכל מקום.

בארונות תלייה קיים לעיתים בזבוז הנובע מכך שלא כל הבגדים המצויים בו ארוכים דיים בכדי להגיע לתחתית הארון. בכדי לנצל את המקום הזה כשטח אחסון נהדר, אנו יכולים לשים בו מתקנים לנעליים, קופסאות אחסון או מערך מגירות או להוריד את גובה המוט של התליה ולעשות מדף מעל הבגדים ואז לא צריך להתכופף. גם את השטח מתחת לכיור המטבח וכיור האמבטיה ניתן לנצל לאחסון, ועל ידי יצירת מגרה נשלפת, לשים בהם את חומרי הניקוי וכדומה.

לצאת ברווח מסידור חדרים וארונות

אם הארון אינו ארון קיר, ונותר לנו מקום בצידו בין הקיר לארון, אנו יכולים לנצל את השטח הריק ולהרכיב שם מתלים שישמשו אותנו לתליית מטריות ותיקים בחדרי השינה, לשים קופסאות נעליים, או לתליית הכפפות והמגבות במטבח.

אם השטח שלצד הארון גדול מספיק, ניתן להעמיד לצידו יחידת מדפי אחסון המתאימה לגודל החלל שנוצר. בחדרים השונים ניתן להשתמש ברווח בין הארון לקיר לאחסון של קרש הגיהוץ, סולם, כסאות מתקפלים, המטאטא והמגב ועוד.

אם יש לנו ארונות מטבח עליונים וקיים רווח מספיק בינם לבין השיש, ניתן לתלות מתקנים לתליית כוסות או בקבוקים, לתלות מהם את הנייר הסופג או נייר האלומיניום, או את התבלינים באמצעות מגנט.

תופסים גובה

גם השטח שמעל ארונות הוא שטח אידיאלי לאחסון פריטים שבמסגרת סידור חדרים גילינו שנעשה בהם שימוש בתדירות נמוכה. כך למשל, ניתן לאחסן בו בקופסה סגורה ואטומה את מעילי הפוך שלא נעשה בהם שימוש בארץ, או את מתקני הים והבריכה, או במטבח להשתמש בו לאחסון קדרות וסירי ברזל שתופסים מקום רב בתוך הארונות וכך יהוו גם אביזרי קישוט.

אפשרות נוספת ליצירת חלל אחסון היא לתלות מתקני אחסון מהתקרה. כך למשל, קיימים מתקני תליה לסירים ולמחבתות או מדפי רשת הנתלים מוו בתקרה ויכולים לאחסן נעליים, צעצועים ואפשרויות נוספות. במקומות כמו חדרי שירותים, ניתן לתלות בגובה ארון או מדפים לאחסון נייר טואלט ומוצרים רלוונטיים.

מה יש מאחורי דלת מספר 1?

בין הדלת לקיר נמצא אזור אחסון, שכדאי להשתמש בו. ניתן לתלות על הקיר או על אחורי הדלת סדרת מתלים, ולתלות עליהם תיקים, מעילים, או אפילו מתלי כיסים לנעליים, שאחרי סידור חדרים לא הצלחנו למצוא להם מקום. בחדר האמבטיה, מתלה כזה על הקיר יוכל לשמש לאחסון כלי הרחצה של כל אחד מבני הבית.

לשנות מיקומי מדפים במסגרת סידור חדרים

פעמים רבות אנו מבזבזים שטח אחסון רב רק בשל ברירת המחדל של מיקום המדפים. סידור נכון של המדפים לפי גובה המוצרים המאוחסנים עליהם, יאפשר לנו לנצל טוב יותר את החלל, ואולי אפילו להרוויח מדף נוסף.

טיפ זה תקף גם לארון הבגדים, שכן יתכן שבמדפים של אחד מבני הזוג ערימת הבגדים המקופלים מתנשאת לגובה נמוך יותר וניתן להרוויח כך מקום נוסף, או במטבח בו ניתן להרוויח מחדש את המקום שמעל מדף הכוסות שלנו.

בכדי למצוא את מקומות האחסון ה"סודיים" עלינו לבחון מחדש של חלל הבית. כך נוכל להשיג מקומות אחסון נוספים, לייעל את אלו הקיימים ולשפר את סידור הבית.
רוצים שנסייע לכם למצוא את מקומות האחסון בבית? צרו קשר עם סידורים

בין לקוחותינו

  • סידור משרדים - משרד החקלאות
  • ארגון משרד ל-המפלס
  • ארגון משרד לחברת מקסים
  • סידור מחסן למוסך דיזל
  • ארגון משרדים ל- cellebrite
  • סידור משרדים לקבוצת אלון
  • סידור משרדים לשירות התעסוקה
  • סידור בתים מקצועי לגאליה להב
  • סידור מחסן ל- dvdent
  • ארגון משרד למכון לבריאות הנפש שער מנשה
  • סידור משרדים למי חדרה
  • סידור משרדים למפלגת זהות

חושבים לעשות סדר בחיים?

צרו איתנו קשר והשאירו פרטים

"*" אינדוקטור שדות חובה

ניוזלטר
חייגו אלינו יצירת קשר הצעת מחיר