אחסון לטווח ארוך

אריזה לקראת אחסון לטווח ארוך שונה לחלוטין מאריזת דירה לקראת מעבר דירה. אם למעבר דירה צריך להתכונן כיאות, הרי שלאחסון לטווח ארוך ההתארגנות והאריזה הנכונה הם הכרחיים כדי לשמור על הפריטים שלנו.

בין אם מדובר במקרה של שיפוץ המחייב העברת דירה זמנית, בין אם חזרתם להורים עד שהדירה שקניתם מהקבלן תהיה מוכנה למגורים, ובין אם אתם עומדים בפני רילוקיישן או טיול של שנה בחו"ל, אתם ככל הנראה זקוקים לאחסון לטווח ארוך.

בחירת המחסן לפני האריזה

השלב הראשון לקראת אריזה לאחסון ארוך טווח הוא מציאה של מקום אחסון לריהוט ולציוד שלנו. כיום ניתן למצוא מחסנים אותם ניתן לשכור לטווח הארוך, אך לפני שסוגרים יש כמה דברים שחייבים לוודא. ראשית, עלינו לבחון האם המחסן מנוטר ומבוקר בנושאי בקרת אקלים, לחות ואוורור.

לאחר שקיבלנו תשובה חיובית, מומלץ להיכנס לתוך המחסן המיועד ולראות האם הוא כולל מדפים לאחסון, כדי להימנע מלשים את הציוד שלנו על הרצפה. אם יסתבר לנו שהאחסון שלנו צפוי להיות קרוב לקרקע, מומלץ לברר לגבי קבלת משטחים או רמפות שעליהם יונח הציוד שלנו.

כדאי לבדוק האם במחסן שבחרנו יש חלונות, כיוון שאור עלול לגרום לדהייה של הרהיטים, ולהחליט לפיכך על הסידור של הרהיטים והקופסאות בחלל ועל אפשרויות הגנה מתאימות מפני דהייה.

כדאי לבדוק האם המחסן מבוטח מפני נזקים שונים וגניבה ואם לא, להעביר את ביטוח תכולת הבית למחסן, לאחר שאחסנו בו את הציוד שלנו.

אריזה ומיון

באחסון לטווח ארוך אנו משלמים לפי נפח הציוד המאוחסן, ובכדי לחסוך ככל הניתן עלינו להתחיל במיון הפריטים השונים לפני ביצוע אריזה.

חשוב להבין כי אריזה לטווח ארוך מחייבת אמצעי הגנה שונים מאריזה לקראת מעבר דירה, ובמקרה שלנו עלינו להעדיף אריזה בקרטונים עבים ועמידים יותר, שלא יסכנו את התכולה גם במקרה בו נאלץ לערום אותם אחד על השני.

גם אריזת הכלים השבירים צריכה להעשות ביתר קפדנות, ולהקפיד על חומרי בידוד רבים וטובים בין פריט לפריט, שיקטין את סכנת השבירה.

גם אריזה של הריהוט לטווח הארוך שונה מאריזה שלו לצורך מעבר דירה. אם במקרה של מעבר דירה אנו אורזים את הרהיטים באמצעות ניילון נצמד, במקרה של אחסון ארוך טווח, אנו עשויים לגרום להצטברות של לחות שתפגע ברהיטים אם נארוז אותם כך.

באריזה לטווח ארוך מומלץ להשתמש בסדינים, קרטון מפריד כחוצץ או ניירות שימנעו את האבק אך יאפשרו לריהוט "לנשום" כיאות. כדאי להכניס לארגזים ולאריזות הרהיטים פתרונות לטיפול בעש, שיסייעו אף הם לצמצם את הנזק הפוטנציאלי.

אם אנו מפרקים את הרהיט שלנו, כמו במקרה של ארונות, כדאי לאחסן בשקית אחת את הברגים והחלקים הקטנים שלו, ולהדביק אותה למגירת הרהיט. אם יש לנו מספר מגירות או מדפים, מומלץ למספר אותם בכדי להחזירם בסדר הנכון בעת ההרכבה. אריזה נכונה של מכשירי החשמל צריכה להתבצע לא באמצעות ניילונים, אלא בקרטון, ניירות אריזה או סדינים.

גם אם אנחנו מתכננים להעביר את הציוד שלנו למדינה אחרת אליה אנו עושים רילוקיישן, חשוב להבין כי האריזה היא אריזה לטווח ארוך, שכן הציוד ישכון בבטן האוניה שבועות ואף חודשים לפני שיגיע אלינו.

סידור הארגזים

גם במקרה של אחסון לטווח הארוך, חשוב לבצע אריזה לפי נושא, ולמנוע מצב בו בארגז אחד יש פריטים מחדר העבודה והמטבח גם יחד. כאשר אנו אורזים לפי נושאים, אפשר למספר את הארגזים על פי מאות, ולהקצות קבוצת מספרים לכל חדר בבית (ארגזים 100-199 למטבח, 200-299 לסלון וכן הלאה).

יצירת אינדקס של ארגזים ורישום של הפריטים הנמצאים בכל ארגז, יאפשרו לנו להגיע לכל ארגז שנזדקק לו יותר בקלות, וסימון מיוחד על ארגזים שקיים סיכוי סביר שנרצה להשתמש בהם בתקופת האחסון, יאפשר לנו לאחסן אותם בקדמת המחסן באופן נוח לשליפה.

את המספורים והסימונים כדאי לעשות על שתי פאות לפחות ועל החלק העליון של כל ארגז בפינה קבועה (לדוגמא הפינה הימנית העליונה), כדי להקל על החיפוש. את האינדקס ורשימת התכולה מומלץ להכניס לתיקייה ייעודית במחשב, ואף לשלוח את הקובץ לדואר האלקטרוני שלנו בכדי שיהיה נגיש לנו מכל מחשב בו נהיה.

בכדי לשמור על הציוד שלנו לטווח הארוך עלינו לבצע אריזה קפדנית מאי פעם, ובכדי לחסוך בעלויות עלינו לבחור בקפידה ולמיין את הציוד שעתיד להכנס לאחסון. תיעוד נכון של התכולה חיוני גם הוא בכדי לאפשר לנו להתמצא במחסן שלנו, ובכדי לוודא שהכל נמצא וחזר אלינו בשלמותו בעת הפריקה.

רוצים שהמקצוענים של סידורים יעשו עבורכם אריזה לטווח ארוך? צרו קשר כעת!

חושבים לעשות סדר בחיים?

צרו איתנו קשר והשאירו פרטים

"*" אינדוקטור שדות חובה

ניוזלטר

חושבים לעשות סדר בחיים?

צרו איתנו קשר והשאירו פרטים

"*" אינדוקטור שדות חובה

ניוזלטר
חייגו אלינו יצירת קשר הצעת מחיר