סידור חדר ילדים ותינוקות

סידור חדר ילדים ותינוקות

בין אם מדובר בחדר ילדים חדש להורים טריים, או עיצוב מחודש לחדר ילדים המתאים לגיל הילד, מינו והעדפותיו, שירות סידור וארגון מקצועי לחדר הילדים מבטיח כי לכל ילד יינתן המקום ופתרונות האחסון המתאימים. 

על חדר הילדים לתת מענה לצרכיו השונים של הילד. חדר ילדים משמש כחדר שינה, אירוח, פינת קריאה ולימוד וכן הלאה. סידור חדר הוא תהליך משמעותי במיוחד מאחר וחדר עמוס בחפצים אינו מעודד את הילד להישאר ולשחק בחדר ואינו משאיר לילד פתח לרעיונות חדשים.

בעידן המודרני בו אנו חיים, ילדינו מוסחים ביתר קלות ולא אחת מאובחנים כילדים הסובלים מבעיית קשב וריכוז. סידור חדר ילדים מתחיל בצביעת הקירות בחדר הילדים בגוונים פסטליים או בגווני השמנת הנעימים. צבעים מרגיעים אלו יתרמו למיקוד הריכוז והבהירות שלהם וייצרו בהם תחושת שלווה וביטחון.

כמו כן, הייתי ממליצה להימנע מהכנסת טלוויזיה, מחשב או משחקי הסוני פלייסטיישן למיניהם. גם לתאורה בחדר הילדים תפקיד חשוב. כדאי לשים לב שהאור אינו חזק ומסנוור ויחד עם זאת שאינו חלש מדי.

דאגו לתחושת מרחב בחדר

על חדר הילדים לתת מענה לצרכיו השונים של הילד. חדר ילדים משמש כחדר שינה, אירוח, פינת קריאה ולימוד וכן הלאה. להורים רבים יש נטייה למלא את חדר הילדים בכמויות גדולות של משחקים, דבר היוצר עומס וחוסר מרחב בחדר. סידור חדר משמעותי במיוחד מאחר וחדר עמוס בחפצים אינו מעודד את הילד להישאר ולשחק בחדר ואינו משאיר לילד פתח לרעיונות חדשים.

כדי לקבל תחושת מרחב בחדרים ובמיוחד בחדרי ילדים קטנים, אני ממליצה לעבור מדי חודש על המשחקים בחדר הילדים ולמיין מה שבור, מה מקולקל, אילו צבעים או טושים אינם צובעים יותר ומה אינו מתאים לגילו הנוכחי של הילד.

סידור חדר ילדים – לא לשכוח אחסון נאות

לאחר המיון יש לקחת את כל החפצים והמשחקים שבחרנו להשאיר ולחלקם לפי קטגוריות. בובות, מכוניות, לגו וכן הלאה, ולהקצות לכל קטגוריה קופסה משלה. למשל: כל הבובות לקופסא הוורודה. סידור חדר ילדים מצליח במציאת פתרונות אחסון.

החל ממגירות בתחתית מיטת הילד, קופסאות מחומרים וגדלים שונים (רצוי שקופות ומפלסטיק שניתן יהיה לראות את התכולה ושאפשר לשטוף אותה) כוורות למיניהן, מדפים, ספסל שהמושב שלו נפתח והופך לארגז אחסון ועוד… רצוי שהקופסאות תהיינה עם תו תקן ושהחומרים לא יהיו רעילים.

פתרונות לסידור חדרי ילדים קטנים

סידור + סטיילינג – בחדרי ילדים קטנים במיוחד ניתן לבנות מיטת גלריה הנישאת באוויר, שתאפשר לילד תחושת מרחב ומקום לארח את חבריו מתחתיה. כמו כן, מתפנה מקום לקופסאות האחסון השונות. לילדים קטנים שעדיין לא יודעים לקרוא אני ממליצה להדביק תמונות על הקופסאות בחדר הילדים, שיתארו את תכולת הקופסא ויחסכו לילד זמן ותסכול.

כשרוצים לאפסן בגדים או משחקים לילד הבא, אני ממליצה לעשות זאת בצורה מסודרת בארגז מרובע ושקוף ולכתוב מחוץ לארגז בכתב ברור מה תכולתו דבר המקל על סידור חדר ילדיםחשוב להקפיד שמיטת הילדים תהיה רחוקה משקע חשמל ובכלל לכסות את השקעים הקיימים במכסים מפלסטיק. בנוסף רצוי להרחיק את מיטת הילד מקיר חיצוני, במיוחד בחורף כשכל כך קל להתקרר ולהצטנן.

בחירת רהיטים מתאימים

סידור חדר ילדים חל גם על רכישת הרהיטים. מדדו את הגבהים השונים של הקירות, החלונות, המדפים, הארון והמיטה, על מנת למנוע אי נעימות. רכשו רהיטים שפינותיהם מעוגלות ולא חדות, כדי להימנע מפגיעה מיותרת של הילדים.

הזמינו עבור הרהיטים בחדר הילדים בדים הדוחים כתמים, וילונות בצבעים תואמים ומרגיעים למניעת סנוור מפני קרני השמש בקיץ ולתחושת חמימות בחדר. תלו מעט תמונות המתאימות והמדברות לגיל הילד. ניתן לצבוע קטע אחד הקירות בצבע מגנטי הנמכר בגוונים שונים, עליו הילדים יכולים לתלות את יצירותיהם.

סידור חדרי תינוקות

בין אם מדובר בילד ראשון או בילד נוסףבואו של ילד חדש למשפחה מלווה בהתרגשות אך גם בצורך בסידור הבית מחדש.

כאשר הילד הראשון עומד להיוולד, ההורים מחליטים על החדר בבית שיהפוך לחדר הילדים. חדר זה שימש עד כה למטרות אחרות ועל כן יש להתאים אותו לצרכים החדשים, ולמצוא פתרונות אחסון לפריטים שנמצאו בו עד כה.

החודשים האחרונים של ההריון הם זמן מצוין לסידור החדר שמיועד להפוך לחדר התינוק, למיין את כל הפריטים הקיימים בו ולהמשיך לסידור חדרים נוספים אליהם תועבר התכולה ששרדה את הסינון.

פעמים רבות, מכיוון שהייעוד של החדר משתנה, יש צורך לצבוע אותו מחדש. כדי לעשות זאת כיאות, על החדר להיות פנוי מכל מה שאינו מתוכנן להמצא בו לאחר הלידה. מכיוון שלרוב מדובר בארון על תכולתו לכל הפחות, סידור חדרים לפני הלידה הוא הכרחי, שכן לעשותו בין הביקורים בבית החולים והטיפול ברך הנולד וביולדת הוא בחזקת בלתי אפשרי כמעט.

בשלב זה כדאי גם למדוד את מידות החדר ולתכנן כיצד ימוקמו בו הפריטים שיקנו במסגרת חבילת הלידה. רבים מאמינים כי סידור חדר תינוק לפני הלידה מביא למזל רע, ועל כן אין צורך להעמיד בפועל את הפריטים אלא רק להתוודע למידות החדר והפריטים ולמיקומיהם העתידיים בו.

במצב זה כאשר מזמינים את חבילת הלידה ביום הלידה, אין התלבטות לגבי האופן בו ימוקמו חלקיה השונים, וכתוצאה מכך, האם והילד חוזרים לחדר המותאם לצרכיהם.

סידור חדר ילדים לקראת בואו של אח חדש

כאשר הרך הנולד אינו הילד הראשון במשפחה, סידור הבית לקראתו שונה במעט. פריטי הריהוט כבר נמצאים בחזקת ההורים, וכבר יש ציוד נוסף שאינו קיים בלידה ראשונה כגון מלאי של בגדים, חיתולי בד ומצעים. בנוסף, בבתים רבים הילד החדש יחלוק את שנותיו הראשונות עם אחיו הבוגר, ועל כן נדרש סידור חדר הילדים מחדש בין דייריו.

כאשר התינוק אמור להתגורר באותו חדר עם אחיו, כדאי לקחת בחשבון את הפערים ביניהם ולראות האם ניתן לנצל את ההזדמנות הזו להעברת האח הבכור ממיטת תינוק למיטת נוער. בכך אנו מחזקים אצלו את תחושת האח הגדול, ובמקום לרכוש מיטת תינוק נוספת, רוכשים מיטת נוער.

ילדים רבים חוששים שכאשר יגיע תינוק חדש הוא יפקיע מהם את חדר הילדים. בכדי להפחית חששות ולתכנן מראש, ניתן לשבת עם הילד ולהסביר לו כיצד ייראה חדר הילדים לאחר שהתינוק יגיע לעולם. מכיוון שהציוד לתינוק צורך פחות מקום, ניתן להראות לילד הבכור כי מרבית החדר עדיין ברשותו.

הכנת החדר ללידה

לפני הלידה על ההורים למצוא את הבגדים המתאימים לגיל זה ואת הלול והפריטים האחרים שעברו לאחסון,כדי שבעת הצורך לא יצטרכו להפוך את הבית כדי למצוא אותם. כדאי להפוך אותם לנגישים יותר במסגרת סידור הבית, ועל הדרך לבצע סידור ארונות שיועיל לטווח הרחוק.

כאשר ההורים יודעים כיצד ייראה חדר הילדים לאחר הלידה, יורדות רמות המתח והחרדה, המתלוות להגעת חבילת הלידה או לחיפוש חבילת הלידה של הבכור המפוזרת במקומות האחסון השונים בבית. תכנון מראש יוכל להפחית לכם חלק מהעייפות והעצבים המלווים גם כך את הימים הראשונים לאחר הלידה, ולאפשר לכם להיכנס לשגרת המשפחה המורחבת במהירות ובקלות.

סידור חדרים מקצועי במתנה

סבים רבים מזמינים כמתנה להורים הטריים שירות סידור וארגון מקצועי. כך הם מאפשרים לאב להיות לצד האם בבית החולים, ולהורים לקבל לא רק סידור חדרים מושלם, אלא גם את האפשרות להום סטיילינג בחדר הילד בהתאם לרצונותיהם ודרישותיהם. שירות סידור חדר הילדים לאחר לידה הפך בשנים האחרונות למתנה שכל יולדת שמחה לקבל.

כאשר ילדים נוספים חולקים עם התינוק את החדר, הסידור המקצועי מבטיח כי לכל ילד יינתן המקום ופתרונות האחסון המתאימים, וכן עיצוב חדר ילדים המתאים לגיל הילד, מינו והעדפותיו או העדפות הוריו.

רוצים להפתיע יולדת ולהעניק לה סידור מקצועי לחדר תינוק במתנהצרו קשר ונשמח לסייע לכם.

חושבים לעשות סדר בחיים?

צרו איתנו קשר והשאירו פרטים

"*" אינדוקטור שדות חובה

ניוזלטר

למה לבחור בנו?

סידור בתים

הניסיון הרב ביותר בארץ

כחלוצת התחום, שרית צברה ניסיון שאין לו תחרות, ושכללה את השיטה רבות, כך שכאשר אתם מקבלים שירות מסידורים, אתם יכולים להיות בטוחים שידעו כיצד לסייע לכם מא' ועד ת'.
סידור בתים

השירות המקצועי ביותר

צוות העובדים של סידורים נבחר בקפידה ועובר הדרכות וליווי, המבטיחים כי כל עובד של סידורים יעניק ללקוח את השירות הטוב, המתחשב והיעיל ביותר אותם ניתן לקבל.
סידור בתים

השיטה המוכחת

שיטות הסידור, המיון, האריזה והפריקה של סידורים נעשות באמצעות מתודה עקבית ויעילה במיוחד - שיטת Management. שיטה זו הוכחה כיעילה לשמירה על הסדר גם בקרב אנשים בעלי בעיות זכרון וקשב, שכן היא מבוססת על עקרונות פסיכולוגיים עמוקים.

בין לקוחותינו

  • סידור משרדים - משרד החקלאות
  • ארגון משרד ל-המפלס
  • ארגון משרד לחברת מקסים
  • סידור מחסן למוסך דיזל
  • ארגון משרדים ל- cellebrite
  • סידור משרדים לקבוצת אלון
  • סידור משרדים לשירות התעסוקה
  • סידור בתים מקצועי לגאליה להב
  • סידור מחסן ל- dvdent
  • ארגון משרד למכון לבריאות הנפש שער מנשה
  • סידור משרדים למי חדרה
  • סידור משרדים למפלגת זהות

חושבים לעשות סדר בחיים?

צרו איתנו קשר והשאירו פרטים

"*" אינדוקטור שדות חובה

ניוזלטר
חייגו אלינו יצירת קשר הצעת מחיר